ظریف از محمد میرشکرایی، نوروزشناس، تقدیر کرد

تهران- ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر خارجه از محمد میرشکرایی، نوروزشناس تقدیر کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آیین بین المللی «جهان نوروز» محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه از محمد میرشکرایی، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی برای تلاش‌هایش در زمینه نوروزشناسی تقدیر کرد. علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس […]

تهران- ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر خارجه از محمد میرشکرایی، نوروزشناس تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آیین بین المللی «جهان نوروز» محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه از محمد میرشکرایی، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی برای تلاش‌هایش در زمینه نوروزشناسی تقدیر کرد.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، شهین‌دخت مولاوردی دستیار پیشین رئیس جمهوری و دیگر مسئولان حاضر نیز از این نوروزشناس تقدیر کردند.
محمد میرشکرایی گفت: تمام سال‌های جوانی ام را برای ثبت جهانی نوروز صرف کردم.
وی با اظهار خوشحالی از برگزاری این آیین افزود: خوشحال هستم که امروز مردم افتخار می کنند خودشان را جز سرزمین نوروز بدانند.
**نگاهی به زندگی و آثار محمد میرشکرایی
محمد میرشکرایی سال ۱۳۲۱ در تفرش متولد شد. او فارغ‌التحصیل دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی از کشور تاجیکستان است و از سال ۱۳۵۲ در وزارت فرهنگ و هنر آن زمان و وزارت فرهنگ و ارشاد فعلی، مشغول کار شده است.
سرپرست موزه پژوهشی مردمشناسی و تحقیقات روستایی مرکز مردمشناسی ایران، مدیریت پژوهشهای مردمشناسی کشور، ریاست پژوهشکده مردمشناسی، سردبیری فصلنامه نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی، عضویت در گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، عضویت در ۱۴ شورا و کمیتههای ملی از جمله: شورای حکام میراث ناملموس (معنوی) یونسکو در آسیای غربی و مرکزی و عناوینی از این دست، از جمله سمت‌های میرشکرایی در سال‌های حضور در میراث فرهنگی بوده است.
محمد میرشکرایی، مسئولیت تهیه پرونده ثبت ملی و ثبت جهانی نوروز در برنامههای سازمان یونسکو و میراث فرهنگی کشور را بر عهده داشت که این تقدیر، تلاش‌ او در این زمینه ر ارج می‌نهد.
**کمال‌الملک چهره ظریف را نقاشی کرد
همچنین در این همایش از تیم رباتیکی از دانشگاه خواجه که موفق به ساخت ربات نقاشی به نام کمال الملک بود، تقدیر شد.
این ربات چهره محمد جواد ظریف و علی اصغر مونسان را طراحی کرده بود.
*نشان و تمبر نوروز رونمایی شد
نشان و تمبر نوروز با حضور میهمانان رونمایی شد و سفیران ۱۲ کشور حوزه نوروز به شکل نمادین تمبر را امضا کردند.
آیین بین المللی «جهان نوروز» به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل برج میلاد تهران، برگزار شد.
فراهنگ**۳۳۷۷**
انتهای پیام/