عربستان تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهد

تهران – ایرنا – 'خالد الفالح' وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که کشورش تولید نفت خود را نیم میلیون بشکه در روز کاهش می دهد تا مجموع تولید نفت خام این کشور به ۹.۸ دهم میلیون بشکه در روز برسد. به گزارش سه شنبه شب ایرنا، روز گذشته 'جهاد ازعور' مدیر بخش خاورمیانه و آسیای […]

تهران – ایرنا – 'خالد الفالح' وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که کشورش تولید نفت خود را نیم میلیون بشکه در روز کاهش می دهد تا مجموع تولید نفت خام این کشور به ۹.۸ دهم میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، روز گذشته 'جهاد ازعور' مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه صندوق بین المللی پول خطاب به مقام های سعودی گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۲۰۱۹ عربستان به شکل کنونی و بدون تغییر باقی خواهد ماند، این کشور برای رسیدن به تعادل بودجه به نفت ۸۰ تا ۸۵ دلاری نیاز خواهد داشت.
قیمت نفت نقش مهمی در برقراری تعادل میان درآمدها و هزینه های بودجه عربستان دارد و می تواند این کشور را از کسری بودجه و عواقب آن نجات دهد.
بر اساس اعلام کارشناسان، پیش بینی می شود بودجه سال جدید عربستان با ۱۳۱ میلیارد ریال (هر دلار آمریکا ۳.۷ دهم ریال عربستان است) کسری مواجه شود.
به نوشته روزنامه فاینشنال تایمز چاپ لندن، طبق توافق سازمان اوپک در راستای کاهش تولید نفت اعضای آن، مقرر شد کشورهای عضو و غیر عضو به ترتیب ۸۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار بشکه تولید روزانه خود را کاهش دهند که ریاض نیز در همین خصوص تولید نفت خود را در ماه مارس نیم میلیون بشکه در روز کاهش می دهد.
حجم تولید نفت عربستان بر اساس توافقی که در ماه دسامبر حاصل شد،‌ ۱۰ میلیون و ۳۱۱ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در ماه مارس نیم میلیون کاهش می یابد.
به دنبال این تصمیم عربستان، قیمت نفت در معاملات جهانی افزایش یافته است.
شبد**خاورم*۹۲۰۸**۱۳۷۹
انتهای پیام/