عزم جدی ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی برای برگزاری جشن های باشکوه

صافی - اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی و کمیته های ۲۳ گانه آن با عزم و اراده جدی ضمن تدوین برنامه های مختلف و متنوع این استان را برای برگزاری جشن های سی و هشتین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده می کنند.

به گزارش صافی، پنجمین نشست این ستاد روز سه شنبه در محل باشگاه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و طی آن کمیته های مختلف با ارایه برنامه های خود بر برگزاری باشکوه، خودجوش مردمی و حضور گسترده در جشن ها و راه پیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهرها و مناطق مختلف روستائی استان تاکید کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی کمیته های فعال در ستاد که برنامه ها و ایده های خود را به ستاد مرکزی ارسال کرده اند، گفت: انقلاب اسلامی مرهون تلاش و مجاهدت های امام راحل و آحاد مختلف مردم و خون شهدای آن دوران است که باید همگی دست در دست هم داده و دهه فجر امسال را بهتر از سال های قبل و با مشارکت مردمی برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسین تقی زاده اظهار کرد: تبیین اندیشه ها و افکار امام خمینی (ره) و مقام رهبری باید جزو رئوس برنامه های کمیته ها باشد زیرا که هم اکنون حجم زیادی از هجمه های دشمنان متوجه ستون نظام و انقلاب یعنی ولایت فقیه است و باید با اجرای برنامه های تشریحی و کیفی در برابر این توطئه ها ایستادگی کنیم.

وی ، دوری از مسائل حاشیه ای و زاویه سازی با اهداف و اصول انقلاب اسلامی در برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر این اساس باید نسبت به فضاسازی مناسب شهری، برگزاری جلسات خاطره گوئی و نیز رعایت مسایل دینی و مذهبی به دلیل تقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اهتمام جدی شود.

تقی زاده، وحدت و انسجام ملی را مهمترین پیام و هدف جشن های دهه فجر بیان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با وحدت کلمه و یکپارچگی آحاد ملت به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که در شرایط کنونی جامعه، بیش از هر زمانی به این وحدت و انسجام نیازمندیم تا اهداف دشمنان اسلام و انقلاب که با هدف ایجاد تفرقه سعی از کمرنگ کردن آیین های دهه فجر است، خنثی شود.

تقی زاده، تلاش برای برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمائی ۲۲ بهمن را یکی از اهداف مهم و اصلی ستاد بزرگداشت دهه فجر در آذربایجان شرقی دانست و گفت: همه باید کوشش کنیم تا این راهپیمائی مهم که ابعاد اخلی و خارجی مهمی دارد، با پیام وحدت آحاد ملت، باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی، توجه به کمیت و محتوای برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این برنامه ها باید افکار و اندیشه های امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت که با هیچ مقامی در جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیستند، برجسته تر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل نداهای خفه شده الله اکبر اجداد ما در طول سال های ستم شاهی است، گفت: بر این اساس باید به شدت مراقب این انقلاب اسلامی باشیم تا چیزی که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است، به فنا نرود.

جعفر پاشائی ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت های داخل کشور و استان برای نشان دادن کارآمدی های مختلف نظام جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون از جمله علم و فناوری، دفاعی، آموزشی و اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد تا نقشه ها و سناریوهای دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی خنثی شود.

وی ، با اشاره به ویژگی فرهنگی انقلاب اسلامی، یادآور شد: انقلاب ما بیش از آنکه مفاهیم سیاسی و اقتصادی را در بر بگیرد به مسایل فرهنگی تکیه داشته و دارد و که بر این اساس باید نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که با دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد، در برنامه های دهه فجر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پاشائی ، ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف از جمله مناطق روستائی را به اعضای ستاد دهه فجر استان پیشنهاد داد و گفت: می توان در این مناطق بدون هزینه های هنگفت نسبت به ایجاد و تقویت ظرفیت ها و خلاقیت های جدید همت گماشت.
به گزارش صافی، در این نشست مسئولان کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ازجمله کمیته آموزش و پرورش، سپاه عاشورا، فضای مجازی، نیروهای مسلح، روحانیت و طلاب، کودک و نوجوان، ایثارگران، فرهنگی و هنری، ارتباطات و اطلاع رسانی، بازار و اصناف و فضاسازی شهری برنامه های خود در این ایام را ارایه کردند.

برگزاری ۳۴۰ برنامه شاخص توسط کمیته آموزش و پرورش با رشد ۵۰ درصدی نسبت به پارسال، ۴۱۰ برنامه توسط سپاه عاشورا، ۳۲ عنوان برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان، ۴۳ برنامه توسط کمیته ایثارگران، یکهزار و ۵۰۰ برنامه توسط کمیته فرهنگی و هنری و ۸۰ برنامه جشن و جنگ انقلاب توسط کمیته فضاسازی شهری از جمله برنامه های ارایه شده است.

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس و حوزه های علمیه، برگزاری محافل انس با قرآن و یادواره های شهدا، همایش های تبیینی انقلاب اسلامی و گفتمان سازی انقلاب، برپائی نمایشگاه های مختلف و متنوع عکس، کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار شهدا و مراسم مهمانی لاله ها در یک هزار و ۱۶۶ گلزار شهدا در مراکز شهری و مناطق روستائی، آیین استقبال از آفتاب ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان، یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست های خبری با حضور مقامات مسئول و فرمانداران شهرستان های ۲۱ گانه استان در صدا و سیما و سایر رسانه های استان و میزگردهای خبری در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله برنامه های تدوین شده کمیته های ۲۳ گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/