ساعی در صحن مجلس:

عملکرد سازمان خصوصی سازی باید بررسی شود/ کارخانجات به نااهل سپرده شد

صافی - نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به مشکلات پیش آمده در روند خصوصی سازی گفت: عملکرد سازمان خصوصی سازی باید بررسی شود.

زهرا ساعی در نشست علنی امروز (دوشنبه یک بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: تبریز به عنوان شهری که دارای شهرک های صنعتی متعدد و دارای کارخانه های مهمی مانند تراکتورسازی، ماشین سازی و کمپرسورسازی است، به دلیل مشکلات ارزی این شرکت ها دچار مشکلات متعددی از جمله تامین مواد اولیه شده اند که باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: خصوصی سازی قرار بود باعث توسعه شود ولی با بی تدبیری مسئولان این سازمان، خصوصی سازی مشکلات زیادی را به دلیل واگذاری های غلط ایجاد کرده است.

وی افزود: به اهلیت افرادی که کارخانجات به آنها واگذار شده اصلا توجه نشده و کارخانجات به نااهل سپرده شده که اکنون به دلیل تخلفات ارزی در زندان به سر می برند. سازمان خصوصی سازی عملکرد خوبی نداشته و باید کارنامه این سازمان بررسی شود.

ساعی ادامه داد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد آنچنان که در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه به مشکلات می افزاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در آستانه ابرتورم در ایران هستیم و گروه هایی که نیاز به حمایت دارند، با این شرایط به مشکل برمی خورند، گفت: معلولان همچنان منتظر هستند تا اعتبارات لازم برای رفع نیازهای آنان تخصیص داده شود.