فدراسیون جهانی دو و میدانی تحریم ورزشکاران روس را تمدید کرد

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی پس از برگزاری جلسه شورای مقامات ارشد این نهاد در قطر، تحریم های وضع شده در سال ۲۰۱۵ علیه ورزشکاران روس را بار دیگر تمدید کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: «رون اندرسون» رئیس کارگروه مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی ورزش های دو […]

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی پس از برگزاری جلسه شورای مقامات ارشد این نهاد در قطر، تحریم های وضع شده در سال ۲۰۱۵ علیه ورزشکاران روس را بار دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: «رون اندرسون» رئیس کارگروه مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی (IAAF) اعلام کرد که ۲ موضوع اصلی همچنان به قوت خود باقی است؛ اول، بررسی داده های به دست آمده از آزمایشگاه های ضد دوپینگ مسکو و دوم، هزینه های گزاف ناشی از رسوایی مذکور که روی دست این نهاد جهانی مانده است.
اندرسون در ادامه اظهار داشت که کارگروه مذکور در حال بررسی ادعاها مبنی بر ادامه فعالیت ورزشی مربیان ورزشکاران روس است؛ اقدامی که براساس اظهارات اندرسون «با ضمانت های داده شده از سوی مسکو» در تناقض است.
اندرسون در پاسخ به این پرسش که آیا تمدید تحریم ها بدان معنا است که ورزشکاران روس نمی توانند با پرچم کشورشان در رقابت های جهانی سال جاری که ماه های سپتامبر و اکتبر در دوحه برگزار می شود، شرکت کنند؛ تاکید کرد که هنوز فرصت برای روسیه وجود دارد اما آنها باید شروط تعیین شده را برآورده سازند.
تیم تحقیقاتی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در ماه ژانویه اجازه دسترسی به آزمایشگاه های مسکو را به عنوان مرکز رسوایی دوپینگی، کسب کرد و مقامات ذیربط در حال کار بر روی اطلاعات به دست آمده، هستند.
این دهمین باری است که این نهاد درخواست استیناف مسکو را برای تجدید عضویت مسکو رد می کند.
کمیته بین المللی المپیک سال گذشته تحریم های وضع شده بر کمیته ملی المپیک روسیه را برداشت و وادا نیز سپتامبر سال گذشته چنین تصمیمی را اتخاذ کرد و محرومیت های کمیته ملی پاراالمپیک این کشور نیز فوریه سال جاری تعلیق شد.
با وجود اینکه فدراسیون بین المللی ورزش های دوگانه همچنان روسیه را از حضور در رقابت های جهانی منع کرده اما فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی آخرین نهاد معتبری است که همچنان تحریم های خود را بر روی ورزشکاران این کشور برنداشته و تنها این اجازه را صادر کرده است که ورزشکاران روس تحت عنوان «ورزشکار بیطرف» در رقابت های جهانی شرکت کنند.
ورزشی**۳۹۹۱**۹۱۲۹
انتهای پیام/