فرصت ۱۰ روزه اعتراض برای خانوارهای جامانده از دریافت بسته حمایتی

صافی - مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سرپرستان خانواری که تاکنون بسته حمایتی دریافت نکرده اند ۱۰ روز فرصت دارند، کدملی را به همراه شماره تلفن خود یا یکی از اعضای خانوار به سامانه پیامکی #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

به گزارش روز سه شنبه از تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احد رستمی» درباره نحوه اعتراض بیمه پردازانی که بسته حمایتی دریافت نکرده اند، افزود: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند کمتر از سه میلیون تومان در ماه باشد و تا کنون بسته حمایتی دریافت نکرده اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بسته حمایتی بیمه پردازان تامین اجتماعی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز شده است، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار اطمینان حاصل کنند.

رستمی بیان کرد: ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل ۲ هفته زمان خواهد برد و نتیجه به صورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال می شود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است. بنابراین افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یاد شده اطلاع رسانی انجام می شود .

وی تاکید کرد: تا زمانی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه یافته و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: تانون ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته حمایتی در سطح جامعه توزیع شده که از این تعداد، ۶ میلیون و ۱۵۶ هزار بسته حمایتی به کارگران بیمه پرداز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

وی افزود: رانندگان بین شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، کارگران کارگاه های متفرقه، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافت کنندگان بیمه بیکاری از جمله افراد بیمه پردازی بوده اند که تا کنون بسته های حمایتی خود را دریافت کرده اند .

پس از نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر کالاهای مصرفی، پیشنهاد افزایش حمایت های مالی از کارگران و گروه های آسیب پذیر مطرح شد.

در پی این روند، دولت طرح توزیع بسته حمایتی میان قشرهای آسیب پذیر و زیر پوشش نهادهای حمایتی و آن دسته از افرادی را که حقوق ماهیانه آنان کمتر از سه میلیون تومان است، ارائه کرد.

تاکنون افرادی که زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و همچنین بازنشستگان لشگری، کشوری، تامین اجتماعی و کارمندان دولت این بسته حمایتی را دریافت کرده اند؛ مبلغ بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومان است.