سفیر اتریش در ایران:

فعالیت علمی بین المللی ایران پس از برجام افزایش یافته است

صافی - سفیر کشور اتریش در تهران گفت: در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) پس از برجام فعالیت ایران در برنامه های پژوهشی، علمی در سطح بین المللی و اروپایی بیشتر شده است.

اشتفان شولتز روز یکشنبه در همایش معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها، اظهار کرد: حتی افق ۲۰۲۰ با روند حال حاضر در عرصه بین الملل برای ایران روشن است. بعد از برجام ورارتخانه های ایران و اتریش قراردادهای همکاری بسیاری را به ثبت رساندند. همچنین ده ها بورسیه به دانشجویان ایرانی و اتریشی برای تحصیل در دانشگاه های این دو کشوراعطا شد.

سفیر اتریش تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷، یکهزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور اتریش تحصیل کردند که ارز زیادی به این کشور وارد کرده است.
شولتز ادامه داد: علاقه دانشجویان و اساتید به فعالیت های بین المللی بسیار زیاد است که باعث می شود بیشتر به دنبال پژوهش ها و همکاری های مداوم مشترک باشند.

وی تصریح کرد: علاقه مندی بسیار زیادی بین دو کشور در زمینه های اقتصادی، علمی و فرهنگی وجود دارد که نیاز به ترویج اتست.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه وین به سه محور اصلی توجه دارد، در خصوص اولین محور اظهار کرد: کشور اتریش بیشتر به اقدامات فنی و حرفه ای اهمیت می دهد و ۹۷ درصد از اقدامات این کشور توسط SME ها (بنگاه های کوچک و متوسط) اداره می شود و به چنین شرکت هایی در پارک های علم و فناوری ایران نیز توجه شده است.

سفیر اتریش در مورد دومین محور گفت: حضور دانشجویان در صنعت اقدام مثبتی در راستای تبدیل علم به صنعت است. دانشجویان رشته های مهندسی در اتریش دو روز از هفته را در صنعت سپری کرده و سه روز در دانشگاه تحصیل می کنند که با نیاز صنعت آشنا می شوند.

وی در خصوص سومین محور، عنوان کرد: در کشور اتریش سیاست رقابتی وجود دارد به طوری که دانشگاه ها، شرکت ها و پژوهشگاه ها برای برتر بودن رقابت می کنند و سعی در ارائه سرویس بهتر به مردم دارند.

شولتز در این همایش که در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ، افزود: اتریش به قرارداد های دو طرفه و حتی چند جانبه با ایران علاقه دارد و بهترین کشورهایی که خدمات مطلوبی دارند را برای همکاری انتخاب می کند.

سفیر اتریش تصریح کرد: رابطه ایران و اتریش به ۷۰۰ سال قبل باز می گردد که ۵۰۰ سال آن به روابط فرهنگی- تاریخی و ۱۶۰ سال نیز همکاری های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مربوط می شود.

انتهای پیام/