قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ هرم سنی جمعیت آذربایجان‌شرقی به سمت پیری است

طاهر اقدام با بیان اینکه هرم سنی جمعیت کشور و استان به سمت پیری شدن است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است وقتی خانواده‌ها تک فرزندی هستند پدران و مادران در آینده در خانه‌های سالمندان به سر می‌برند. به گزارش صافی، علی طاهراقدم ظهر امروز در همایش افزایش جمعیت و تبیین سیاست‎‎های کلی جمعیت […]

طاهر اقدام با بیان اینکه هرم سنی جمعیت کشور و استان به سمت پیری شدن است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است وقتی خانواده‌ها تک فرزندی هستند پدران و مادران در آینده در خانه‌های سالمندان به سر می‌برند.

به گزارش صافی، علی طاهراقدم ظهر امروز در همایش افزایش جمعیت و تبیین سیاست‎‎های کلی جمعیت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با در نظر گرفتن مسائل جمعیتی کشور سیاست‌های رشد جمعیت را ابلاغ کرده‌اند و ما به عنوان مسؤولان اجرایی باید آنها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به این که برخی از صحبت‌های مقام معظم رهبری تنها دستاویزی می‌شود برای سخنرانی‌های متعدد افزود : البته گاهی اوقات سخنان رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های گوناگون فرصتی برای ما پیش می‌آورد برای سخنرانی و نمی‌توانیم آن را عملیاتی کنیم.

طاهراقدام گفت:  البته وظیفه تک‌تک مسؤولان اجرایی کشور است که باید با همفکری و خردورزی آنها را انجام دهیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه انسان را محور اساسی توسعه دانست و گفت: در تمام جوامع انسان محور توسعه است، ما زمانی افتخار می‌کردیم که جامعه جوانی داریم اما الآن هرم سنی جمعیت ما به سوی پیری حرکت می‌کند و تعداد موالید ما در جامعه کمتر و کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به دقت بررسی می‌کنیم  متوجه می‌شویم که  فرمایشات رهبر معظم انقلاب این گونه نیست که فقط به موالید فکر کنند بلکه باید ما برای تحصیل شغل درآمد آموزش و همه آنها برنامه داشته باشیم.

طاهر اقدم یکی از دغدغه‌های بخش درمان و آموزش پزشکی را گسترش و ازدیاد پدیده تک فرزندی در جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما این است  وقتی خانواده‌ها تک فرزندی هستند پدران و مادران در آینده در خانه‌های سالمندان به سر می‌برند در حالی که در گذشته این گونه نبود.

وی دغدغه بعدی بخش درمان و سلامت را افزایش  آسیب‌های اجتماعی در جامعه و مخصوصا طلاق  نام برد و ادامه داد: طلاق در جامعه ما روز به روز زیاد شده و در حال افزایش است زن برای خود و مرد برای خود به صورت جداگانه زندگی می‌کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقش فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای را در تغییر سبک زندگی جوانان و خانواده‌ها بسیار موثر دانست و افزود: این سریال‌ها و فیلم‌ها این سبک زندگی را به جامعه ما القا می‌کنند که می‌توان این گونه زندگی کرد و حتی برخی افراد برای طلاق خود جشن طلاق می‌گیرند و این موارد برخلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.