رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

قرآن تجلی حضرت حق است/ لزوم تغییر دیدگاه جامعه نسبت به قرآن

صافی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قرآن تجلی حضرت حق است و باید دیدگاه جامعه نسبت به قرآن کریم تغییر کند.

همایش رویش های قرآنی انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از چهره های قرآنی در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی در این همایش ضمن اشاره به نقش قرآن کریم در حل مشکلات اصلی جامعه بیان کرد: اسلام ناب به عنوان حلال مسائل و دغدغه های اصلی بشریت، راه حل بهتری از قرآن کریم را پیش پای بشریت قرار نمی دهد.

وی افزود: قرآن کریم انعکاس اسلام ناب عاشورایی است، و حفظ، قرائت و انس گیری با این کتاب مقدس، لازمه اصلی حرکت رو به قله انقلاب اسلامی و پیشرفت تمام جوامع بشری است.

3046136

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید دید در جامعه کنونی چه دیدگاهی نسبت به قرآن کریم در بین دانش آموزان، دانش جویان و اقشار مختلف جامعه وجود دارد و این دیدگاه ها باید ارتقاء یافته و به آرمان های انقلاب اسلامی سوق پیدا کنند، به طور مثال هم اکنون قرآن کریم به عنوان منبع نور الهی و مرکز ثقل شفاء الهی در مشکلات روحی و انحرافات اخلاقی دیده نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قمی تأکید کرد: نقش مربیان قرآنی، به عنوان افراد مأنوس با قرآن کریم، در این تغییر دیدگاه ها انکار نشدنی است، البته تلاش و کوشش در مسیر حیات قرآن کریم، مسئولیتی همگانی است اما نقش مربیان قرآنی در این میان پررنگ تر از دیگر اقشار جامعه است.

وی افزود: مربیان قرآنی و افراد مأنوس با قرآن کریم، باید شکر گذار این مسئولیت عظیم باشند، چرا که این کتاب مملوء از معارف حیات بخش است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به انحرافات اخلاقی موجود در عصر حاضر عنوان کرد: در آینده ای نه چندان دور جوانان ایران اسلامی و سایر نقاط جهان در دوراهی هایی قرار خواهند گرفت که تنها راه تشخیص حق از باطل در این انحرافات اخلاقی، مراجعه به تدابیر قرآن کریم است.

3046138

قمی ادامه داد: اگر تعابیر قرآن کریم، و فرمایشات اهل بیت(ع) در خصوص این کتاب آسمانی را جدی بگیریم، به یقین جامعه ای موفق تر و دیندار تر خواهیم داشت.

وی قرآن کریم را سفره نعمات اخلاقی خداوند دانست و ابراز کرد: قرآن کریم تکلم خداوند با قاری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان در خصوص صادر کردن انقلاب اسلامی به تمام جهان عنوان کرد: تلقی تمامی جوامع بشری نسبت به قرآن کریم می بایستی ارتقاء یابد، که این ارتقاء بخشی را باید از کشور خود شروع کنیم.

انتهای پیام/