قویترین وزنه بردار معلول جهان رکورد زد

صافی - رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: سیامند رحمان، قویترین وزنه بردار معلول جهان و المپیک موفق شد رکورد جهان را در اردوی تمرینی یک کیلوگرم جابه جا کند.

علی امان زاده افزود: آخرین اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان کشور هم اکنون در حال برگزاری است و رحمان روز گذشته در حاشیه بازدید رییس شورای اسلامی شهر تهران از این اردو، رکورد جهان را به صورت غیررسمی شکست.

وی ادامه داد: رکورد قبلی با 310 کیلوگرم در اختیار خود سیامند رحمان بوده که در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل به ثبت رسانده بود.

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: سیامند رحمان، قهرمان فوق سنگین المپیک و جهان است و در آخرین مرحله اردوی آمادگی پیش از اعزام به بازی های پارا آسیایی 2018 جاکارتا حضور دارد.

امان زاده افزود: تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران برای کسب آمادگی و حضور قدرتمند در رقابت های پاراآسیایی، آخرین تمرین های خود را از اول مهر ماه در تهران آغاز کرده است.

وی بیان کرد: هفتمین دوره این اردو زیر نظر علی اصغر رواسی و مربیگری غلامرضا آسترکی در کمپ تیم های ملی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در حال برگزاری است.

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون نادر مرادی، سیدحامد صلحی پور، روح‌ اله رستمی از تهران، سامان رضی از گیلان، امیر جعفری و سیدیوسف یوسفی از البرز، حمزه محمدی از مازندران، منصور پورمیرزایی از کرمان، علیاکبر قریب شی از فارس و سیامند رحمان از آذربایجانغربی 10 ملی پوش اعزامی به رقابت های پاراآسیایی هستند.

وی افزود: در کنار رحمان، حسن جانفشان تنیسور ملی پوش اشنویه ای یکی دیگر از ورزشکاران اعزامی به بازی های پارا آسیایی جاکارتا از آذربایجان غربی است.

سیامند رحمان شهریور ماه سال جاری در جریان رقابت های قهرمانی آسیا – اقیانوسیه ژاپن در دسته به اضافه 107 کیلوگرم با مهار وزنه 280 کیلوگرمی بر سکوی نخست ایستاد.

سیامند رحمان متولد سال 1367 اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی 14 مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.

بازی های پارآسیایی جاکارتا از روز 14 مهر آغاز و تا 21 مهر ماه ادامه دارد که در این مسابقات سه هزار 589 ورزشکار از 43 کشور در 18 رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.

209 ورزشکار جانباز و معلول و 60 ورزشکار نابینا و کم بینا از ایران عازم این رقابت ها می شوند.