مبارزه با تروریسم نقش مهمی در سیاست خارجی ایران دارد

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی گفت: مبارزه با افراطی گری و تروریسم نقش مهمی در سیاست خارجی ایران دارد و تهران نقش محوری و مهمی در شکست این پدیده شوم در خاورمیانه ایفا کرده است. به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، سید محسن عمادی دوشنبه شب […]

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی گفت: مبارزه با افراطی گری و تروریسم نقش مهمی در سیاست خارجی ایران دارد و تهران نقش محوری و مهمی در شکست این پدیده شوم در خاورمیانه ایفا کرده است.

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، سید محسن عمادی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پیونگ یانگ افزود: حمایت از صلح، ثبات و امنیت منطقه ای، جزئی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای همسایه و سایر کشورها بر اساس احترام متقابل و برابری است و این سیاست نقش خود را به عنوان مهمترین سد در برابر هر گونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات کرده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی تاکید کرد: در ۴۰ سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به اهداف و آرمان های بلند خود، علیرغم وجود چالش های متعدد از جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه اقتصادی گرفته تا هرج ومرج و بی ثباتی در منطقه، با تکیه بر حمایت های قاطع مردم که همواره در مقابل زورگویی و اجبار خارجی استوار ایستاده اند، موفق و سربلند بوده است.
عمادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با مشارکت مردم ایران و رهبری امام خمینی (ره)به پیروزی رسید اکنون با گذشت ۴۰ سال به یک نظام سیاسی پایدار تبدیل شده و تواسنته است فصل جدیدی را در تاریخ کشورمان بازنماید که در آن استقلال، آزادی، مشارکت و اراده مردم ایران مهمترین اصول حاکم بر کشور هستند.
در ادامه این مراسم 'کیم هیونگ چول' وزیر آموزش عالی کره شمالی نیز فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف را ستود.
مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور مقامات عالی رتبه کره شمالی، سفرا و دیپلمات های مقیم، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیونگ یانگ برگزار شد.
**آساق**۱۹۰۴**
انتهای پیام/