محدودیت هایی برای آگهی های تبلیغاتی در مراغه اعمال می شود

صافی - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مراغه به هزینه ماهانه 20 میلیون تومانی برای پاکسازی آگهی های تبلیغاتی در این شهر اشاره کرد و گفت: باید با اعمال محدودیت های قانونی و فرهنگ سازی های لازم در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

ناظم عزیزی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ساماندهی بنرها و آگهی های تبلیغاتی اظهار داشت: ورود متولیان امر در این حوزه و اجرایی کردن مصوبه های قانونی از ایجاد بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: با مشارکت دستگاه ها و ورود مردم و سازمان های مردم نهاد می توان این مشکل را برطرف کرد.

حمید شکری گفت: نصب بی رویه و بی برنامه بنر، پلاکارد و آگهی های تبلیغاتی سیمای شهر را مخدوش و مزاحمت بصری ایجاد می کند و برای قانونمند شدن این رویه، ایجاد رغبت عمومی ضروری است.

وی افزود: سیمای کنونی خیابان ها و معابری شهری به علت بی نظمی های ناشی از استقرار حجم زیادی از تابلوی تبلیغاتی، اعلامیه ها، بنرها و آگهی های تبلیغاتی در ابعاد نامناسب و رنگ های بی تناسب زشت شده و تاثیر نامطلوبی را در فضای شهر ایجاد کرده است.

وی گفت: در مجالس ترحیم اطلاعیه های جداگانه و انفرادی به عنوان اظهار همدردی با بازماندگان در کاغذهایی با ابعاد و رنگ های مختلف به در و دیوار اماکن ، درختان ، محوطه مساجد و ادارات بدون نظم و ترتیب نصب می شود که زیبایی فضای عمومی را بر هم زده است.

وی اضافه کرد: این مشکلات در شهرهای همجوار جمع آوری و حل شده است و امیدواریم با همکاری تمامی مردم و مسئولان شاهد حل این مشکل در مراغه باشیم.