فرماندار:

۳۲ درصد اعتبارات مراغه تحقق یافته است

صافی - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: برای 178 طرح نیمه تمام سال 97، 55 میلیارد تومان اعتبار مبادله شده در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ 32 درصد تحقق یافته است.

 حمید شکری روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: از مجموع طرح های نیمه تمام، ۶ طرح ملی و استانی است و مبلغ تحقق یافته جدای از اعتباراتی است که به صورت داخلی به دستگاه های اجرایی تخصیص یافته است.

وی در بررسی ۱۸ طرح شهرداری مراغه گفت: اعتبارات این طرح ها از محل تملک دارایی های سرمایه استانی و اعتبارات داخلی شهرداری است.

وی افزود: مدیران فنی شهرداری باید دقت و نظارت کافی را به طرح ها داشته باشند.

شکری افزود: کمیته برنامه ریزی از اساسی ترین کمیته ها بوده و باید دستگاه های اجرایی در تمامی مسائل برنامه ریزی، نظارت کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات داخلی فعال عمل کنند که در این خصوص شرکت های برق و آب و فاضلاب عملکرد خوبی دارند.

شکری خاطر نشان کرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان هر دو ماه یکبار تشکیل می شو و دستگاه های اجرایی باید روند پیشرفت طرح ها را هر ۴۵ روز به کمیته برنامه ریزی اعلام کنند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی طرح های سال ۹۸ را بررسی و به کمیته برنامه ریزی پیشنهاد کنند تا در اولویت بندی قرار گیرند.

وی در خصوص پل بین مزارع روستاها نیز گفت: جهاد کشاورزی مسئول مستقیم و متولی این امور بوده و باید با تعامل و همکاری و تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه ریزی و بودجه مشکلات پل های بین مزارع در روستاها را رفع کند.