سرهنگ احمد دولایی:

محل شهادت حماسه آفرینان مبارزه با آمریکا در خلیج فارس گلباران می‌شود

صافی - معاون فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با گرامیداشت ۱۶ مهر سالروز حماسه‌آفرینی رزمندگان در مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس گفت: محل شهادت حماسه آفرینان مبارزه با آمریکا در خلیج فارس گلباران می‌شود.

سرهنگ احمد دولایی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر به جنگ در خلیج فارس و ناامن کردن این آبره استراتژیک در جریان 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: پس از شکست‌های پی درپی رژیم بعث عراق و همپیانانش از جمله آمریکا و کشورهای غربی و منطقه، جنگ به خلیج فارس کشانده شد و با ایجاد ناامنی در این آبراه استراتژیک، کشتی‌های نفتکش، سکوهای نفتی و پایانه نفتی ایران همواره مورد بمباران دشمن قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از صدور حکم مقابله به مثل در این جنگ دریایی خبرداد و بیان کرد: پس از بمباران تاسیسات و کشتی‌های نفتی ایران، با کسب مجوز برای ایجاد امنیت تردد شناورهای ایران و ناامن شدن تردد برای کشتی‌های دشمن در خلیج فارس عملیات مقابله به مثل انجام و اجراء شد.

سرهنگ دولایی با اشاره به هدف قرار گرفتن کشتی بریجتون افزود: با آغاز عملیات مقابله به مثل، نفتکش‌ کویتی که با پرچم آمریکا حرکت می‌کرد با اصابت به مین دریایی سرگردان ضربه مهلکی بر این شناور وارد شد که دیگر قادر به فعالیت نبود.

وی با بیان اینکه دشمن متوجه ناامن شدن خلیج فارس برای نفتکش‌ها شده بود گفت: پس از آن عملیات‌های مهم و استرانژیک دیگر در مقابله به مثل در خلیج فارس به ثبت رسید.

معاون هماهنگ کننده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به حماسه دریادلان مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج فارس در 16 مهر ماه سال 1366 پرداخت و بیان کرد:در این حماسه رزمندگان اسلام با مقاومت سرسختانه حادثه‌ای کم نظیر رقم زدند و با از خودگذشتگی، بالگرد آمریکایی‌ها را هدف قرار دادند و خلیج فارس را گورستان آن متجاوزان کردند.

سرهنگ دولایی افزود:در این حماسه جاوید بیژن گرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی به شهادت رسیدند.

وی از حماسه دیگر مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس در 22 دی سال 1394 خبرداد و بیان کرد: متجاوزان آمریکایی که اطراف جزیره فارسی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حال گشت زنی بودند با اقتدار به اسارت رزمندگان نیروی دریایی سپاه درآمدند و در مقابل رزمندگان زانو زدند و تسلیم شدند.

معاون هماهنگ کننده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس افزود: به مناسبت سی‌و یکمین سالگرد شهادت شهدای خلیج فارس، محل شهادت شهیدان مبارزه مستقیم با آمریکا با حضور خانواده شهیدان گلباران می‌شود.

سرهنگ دولایی با اشاره به اینکه این برنامه 16 مهر ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: یادواره این شهیدان 17 مهرماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر و 18 مهر ماه صبح در زادگاه شهید شفیعی در خشت و عصر در زادگاه شهید نادر مهدوی در بحیری دشتی برگزار می‌شود.

وی از آمادگی رزمندگان نیروی دریایی سپاه برای انجام ماموریت‌های محوله خبرداد و تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه با داشتن نیروهای توانمند و تجهیزات مدرن و پیشرفته در اوج آمادگی برای انجام ماموریت‌های مختلف در خلیج فارس دارد.