رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:

مدیران ارشد و نمایندگان مجلس استان کردستان از عهده نوسازی مدارس تخریبی برنمی‌آیند

صافی - رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: نمایندگان مجلس، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از عهده نوسازی مدارس تخریبی برنمی‌آییم چراکه یک مشکل کشوری است.

محسن بیگلری امشب در برنامه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز استان کردستان با عرض تسلیت به خانواده و وابستگان “دنیا ویسی” اظهار داشت: همه ما نمایندگان مردم کردستان در مجلس بابت این اتفاق پیش‌ آمده، بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از مدارس استان تخریبی هستند، گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که این مشکل تنها مربوط به کردستان نیست چراکه 34 درصد مدارس کشور نیز تخریبی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس با بیان اینکه بنده در روز رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش‌وپرورش، به‌عنوان مخالف وی صحبت کردم و دیروز نیز در نطق مجلس اعلام کردم، تصریح کرد: وزیر آموزش‌وپرورش به‌تنهایی توانایی حل مشکل مدارس تخریبی کشور را ندارد.

وی ادامه داد: باید رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مدارس تخریبی کشور کمک کنند و برای مدرسه‌سازی برنامه جدی داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

بیگلری افزود: باید همانطور که وزیر بهداشت و درمان برای طرح تحول نظام سلامت از پول نفت و مالیات، درصدی را به این طرح اختصاص داده‌اند، برای مدرسه‌سازی نیز این تصمیم را بگیرند و نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه نیز از این اقدام حمایت می‌کنند چراکه یک مشکل کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت همه ما مدرسه‌سازی باشد تا دیگر با خیال راحت فرزندانمان را به مدارس بفرستیم، اظهار کرد: اگر در یک‌دو سال، یک درصد بودجه کشور را به مدرسه‌سازی اختصاص بدهیم، این مشکل کنونی برطرف می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: اینکه ما مسئولان ادعا و اعلام کنیم که می‌توانیم مدارس تخریبی کردستان را نوسازی کنیم، ادعای درستی نیست چراکه ما نمایندگان مجلس، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از عهده این کار برنمی‌آییم چراکه مشکل کشوری است.

بیگلری با اشاره به ملاقات دیروز خود با وزیر آموزش‌وپروش خاطر نشان کرد: وزیر نیز بابت مرگ این دانش‌آموز و اتفاقی که پیش آمده، بسیار نگران بودند و از مجلس کمک می‌خواستند تا همه با هم بتوانیم دولت را مجاب کنیم تا بلکه در طول چندین سال کل مدارس کشور را نوسازی کنیم.