مرکز آمار: ۳۰.۷ درصد خانوارها در خانه های استیجاری سکونت دارند

تهران – ایرنا- مرکز آمار اعلام کرد که ۳۰.۷ درصد خانوارهای کشور در منازل استیجاری اسکان یافته اند و خانه های با مساحت ۵۰ مترمربع و کمتر بیشترین متقاضیان را در بین مستاجران دارد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرکز آمار براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، داده نمایی از خانوارهای معمولی ساکن و […]

تهران – ایرنا- مرکز آمار اعلام کرد که ۳۰.۷ درصد خانوارهای کشور در منازل استیجاری اسکان یافته اند و خانه های با مساحت ۵۰ مترمربع و کمتر بیشترین متقاضیان را در بین مستاجران دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرکز آمار براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، داده نمایی از خانوارهای معمولی ساکن و گروهی در واحدهای مسکونی را منتشر کرد.
بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که مستاجران بیشتر خانه های با متراژ پایین را درخواست دارند، به گونه ای که افزایش متراژ خانه ها، درصد مالکان را نیز افزایش می بخشد.
همچنین ۳۹ درصد مستاجران در خانه هایی با متراژ ۵۰ مترمربع و کمتر، ۳۵ درصد در متراژ ۵۱ تا ۱۰۰ مترمربع و ۲۴ درصد در خانه های ۱۰۱ تا ۱۰۵ مترمربع سکونت یافته اند.
براساس این اطلاعات، ۵۶ درصد از خانوارها در خانه هایی با متراژ ۵۱ تا یکصد مترمربع زندگی می کنند. متراژهای بیش از ۲۰۰ مترمربع در بین خانوارها، کمترین تقاضا را دارد.
بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می دهد که ۲۹ درصد خانوارها سه نفره، ۲۸ درصد چهارنفره و ۲۱ درصد ۲ نفره است. همچنین ۱۵ درصد خانوارها پنج نفره است.
به گزارش ایرنا، «احمد خرم» رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران بیست و نهم بهمن در حاشیه اجلاس سراسر انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در جمع خبرنگاران گفته بود: آمارها نشان می دهد که میزان کمبود فعلی، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور است و چنانچه بخواهیم در طول ۱۰ سال این واحدها ساخته شود، سالیانه به ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.
وزیر راه و ترابری دولت هشتم افزود: سالیانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار ازدواج در کشور انجام می شود که به مسکن نیاز دارند و با احتساب تولید سالانه، مجموع این دو آمار نشان می دهد که حداقل هر سال یک میلیون و ۵۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.
اقتصام** ۹۱۳۲ **۱۵۵۹
انتهای پیام/