مدیر آموزش و پرورش مراغه خبر داد:

مرکز بازی های اندیشه خلاق آذربایجان شرقی راه اندازی شد

صافی - مدیر آموزش و پرورش مراغه از راه اندازی نخستین مرکز بازی های فکری حرکتی اندیشه خلاق دانش آموزان آذربایجان شرقی در این شهرستان خبرداد.

جلیل اسلامی روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز افزود: این مرکز در راستای ترویج بازی های علمی توام با خلاقیت، تفکر و اندیشه ویژه دانش آموزان در پژوهشسرای دانشآاموزی این شهرستان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز، بازی هایی با رویکرد مهارت ورزی، هماهنگی حرکات جسمی و بنیادی، خلاقانه و علمی برای دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی ارایه می شود.

اسلامی اضافه کرد: در این مرکز بیش از ۱۰۰ نوع بازی فکری و خلاقانه از سوی موسسه خلاقیت و استعدادیابی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش منحصر به حافظه محوری کتب درسی نیست گفت: مدارس اکنون محل شکوفایی اندیشه و تفکر و زمینه ساز بروز و ظهور استعدادهای نسل آینده است.

اسلامی افزود: از این رو ایجاد مراکز فرهنگی، علمی و تفریحی با رویکرد علم آموزی از رویکردهای آموزش و پرورش بوده و در این مرکز تجلی یافته است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه علمی و فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت شهرستان، با مشارکت خیران مکان یابی برای ایجاد موزه علم و فناوری نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: موفقیت های فرهنگی و ورزشی تیم های دانش آموزی این شهرستان در یک سال اخیر از جمله حضور در مسابقات تیرو کمان، سپک تاکرا، ورزش های باستانی و لیوان چینی به نمایندگی از استان نشانگر توجه همزمان به تعلیم و تربیت است.

بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.