مرگ ۵ نفر ناشی از گاز منوکسید کربن در آذربایجان غربی

صافی - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از فوت پنج نفر بع دلیل مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در استان طی هشت ماه گذشته سال خبرداد.

باقر بهرامی با بیان اینکه طی هشت ماه اول سال جاری در استان ۲۲۵ نفرتوسط گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت و بستری شده اند که از این تعداد ۵ نفر فوت شدند افزود: این میزان ۲۵ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال رشد دارد.

وی با اشاره به انجام ۶۰ مورد ماموریت در زمینه مسمومیت ناشی از منوکسید کربن در استان و رشد ۳۳ درصدی ماموریت ها در این زمینه خاطر نشان کرد: گاز منوکسید کرین گازی بی رنگ و بی بو ولی کشنده است و مردم باید توصیه های ایمنی را تا حد امکان رعایت کنند تا شاهد کاهش صدمات ناشی از استنشاق این گاز باشیم.

بهرامی ادامه داد: مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که با تنفس گاز خطرناک مونوکسیدکربن ایجاد می‌شود و این مسمومیت به وسیله ی انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری،آبگرمکن،پیک نیک و حتی ذغال ایجاد می شود.چ

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی افزود: این نوع مسمومیت بیشتر در زمستان رخ می دهد وبه دلیل نبود علامتی خاص برای این گاز، مرگ بر اثراین گاز را ‘مرگ خاموش’ می نامند.