درخطبه های این هفته نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

مسئولان با محتکران به شدت برخورد کنند/ تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه

صافی - نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مسئولان با محتکران به شدت برخورد کنند، این مطالبه جدی مردم است.

تبریز- نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مسئولان با محتکران به شدت برخورد کنند، این مطالبه جدی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل ‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: باید مشکلات اقتصادی موجود در کشور با تدبیر مسئولان حل و فصل شود.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین ملت ایران و مسئولان اشاره کرد و افزود: باید در این شرایط خاص وحدت و همبستگی در جامعه حفظ شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سخنان رئیس جمهور با صلابت و منطق در سازمان ملل مطرح شد، گفت: این سخنان مورد استقبال همه قرار گرفت. انتظار داریم دکتر روحانی در داخل نیز با مدیریت و اقدام های به موقع مشکلات داخلی و اقتصادی را به نحو احسن و سریع حل کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید با مفسدان اقتصادی نیز به شدت برخورد شود، گفت: مردم از اوضاع اقتصادی و بازار ارزی ناراحت و آشفته هستند و اقدامات سریعی در این خصوص انجام شود.

وی به سخنان مضحک ترامپ نیز اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی ترامپ به اوباما گفته بود که ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که وقتی صحبت می‌ کند موجب خنده ‌کسی نشود ولی در روزهای اخیر دیدیم که در سازمان ملل رهبران کشورهای دنیا به ترامپ خندیدند.

2865277

دشمن می خواهد مردم را ناامید کند

وی سپس با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: این حرکت بزدلانه بود و نشان داد که راه و مسیر حرکت ما راه افتخار،اعتلاء و پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در کمین است، افزود: این کار تروریست‌ ها شجاعانه نیست و بزدلانه بود چراکه یک عده با سلاح مردم را به گلوله بستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه و کسانی که این کار را انجام دادند دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است، ادامه داد: کمتر ملتی را می توان در دنیا دید که مانند ملت ایران قربانی پدیده شوم تروریست باشد.

آل هاشم با بیان اینکه دشمن می خواهد مردم را ناامید کند، گفت: پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و دشمن مردم را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد افکار عمومی را از ناکامی‌ های خود در خاورمیانه منحرف کند، گفت: باید هوشیار بود، ما مردم عاشورایی هستیم. دشمن باید منتظر پاسخ سخت نیروی جمهوری اسلامی باشد.

2471390

نمایندگان مجلس درخصوص FATF به منویات رهبری توجه کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس در خصوص وضوع FATF و لایحه آن در مجلس گفت: نمایندگان مجلس درخصوص FATF به منویات رهبری توجه کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این موضوع در دو لایحه با نام اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به مبارزه با جرایم سازمان یافته بوده که مجلس شورای اسلامی به بهانه بررسی فوق‌العاده، دو لایحه را در مجلس مطرح کرد.

آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس توجه کنند که بر اساس فرمایش های رهبری لزومی ندارد که این لوایح را به علت برخی جنبه های مثبت قبول کنیم، گفت: معاهدات بین‌المللی را چند قدرت بزرگ دنیا برای منافع خودشان پخت و پز می ‌کنند.