امام جمعه مرند:

مسئولین دربرخورد با مفسدین اقتصادی جدی تر عمل کنند

صافی - امام جمعه مرند گفت: مجلس و قوه قضاییه و دولت در مهار مشکلات اقتصادی بسیار جدی بودند، امروز نیز می توانند در برخورد با مفسدین اقتصادی، امید مردم را افزایش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند در حسینیه امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی اظهار داشت: شهادت ایشان، سند علنی جنایت آمریکا و عوامل و تروریست ها حامی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین به همایش اقتدار میلیونی بسیجیان اشاره کرد و ابراز داشت: این اقتدار پیام محکمی به دشمنان عربده کش جمهوری اسلامی داشت که ملت ایران با احساسات این ۴۰ سال را پشت سر نگداشته اند بلکه با تمام قدرت آماده ایستادگی در برابر دشمن است و با هر فشار و راهی نمی توانند ملت را تسلیم باج خواهی خودشان کنند.

امام جمعه مرند با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب اسلامی با روسای سه قوه تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند دشمن امروز تمام تلاش خود را می کند که بن بست بودن حل مشکلات را به مردم القا کند، اما در این کشور هیچ مشکل غیرقابل حلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان باید هر چه سریع تر نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند، ما از بیگانگان مایوس هستیم و باید از آن ها قطع امید کرده و به جوانان میدان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: مجلس و قوه قضاییه و دولت در مهار مشکلات اقتصادی بسیار جدی بودند و امروز نیز می توانند در برخورد با مفسدین اقتصادی، امید مردم را افزایش دهند.

امام جمعه مرند با اشاره به جایگاه بین المللی قدرت جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان حامی ترویست ها در این قد و قواره نیستند که در مقابل مردم ایران بایستند.

وی افزود: اگر دشمن علیه ما خط و شانه می کشد برای این است که ملت ایران، تسلیم نشده اند، ما در نهضت صنعت ملی اشتباه کردیم، مسلمانان خون دادند و برخی رجال به آغوش بیگانگان پیوستند، اما در طول ۴۰ سال اخیر در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در ادامه تصریح کرد: احتمال کشته شدن خبرنگار مخالف سعودی، عامل رسوایی عربستان است، خون ریزی آیت الله نمیر نیز از جنایت های گذشته آنان است.

کمک ۲ میلیارد ریالی مردم مرند به برپایی موکب اربعین

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام موکب اربعین شهرستان مرند به کربلا عنوان کرد: مردم خود را برای نمایش بی نظیر پیاده روی اربعین آماده می کنند، در این نمایش، جنسیت و ملیت مهم نیست بلکه شعار همه «لبیک یا حسین(ع)» است.

وی ادامه داد: ۵۰ نفر از خادمان شهرستان مرند با حضور در کربلا نسبت به برپایی موکب اربعین اقدام کرده و به زائران خدمت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به آمادگی موکب اربعین شهرستان مرند برای پذیرایی از ۳ هزار زائر افزود: مردم شهرستان مرند امسال ۲ میلیارد ریال نسبت به برپایی موکب اربعین کمک کرده اند.

امام جمعه مرند در پایان با اشاره به تولید سریال «جلال» در یکی از روستاهای مرند اظهار داشت: نقش مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی در این سریال به تصویر کشیده می شود.

وی ادامه داد: باید با زبان هنر زیبایی های جنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی را منعکس کنیم.

گفتنی است، در بین الصلاتین از مهدی کریمی کارگردان سریال «جلال» با حضور داود گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند و محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس تجلیل شد.

همچنین امام جمعه مرند، جمعی از مسئولین و شرکت کنندگان پس از اقامه نماز جمعه، موکب اربعین حسینی شهرستان مرند در قالب ۲ تریلیر لوازم و وسائل اهدائی مردم به این موکب را به سمت کربلا بدرقه کردند.