مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز خبر داد؛

مسیرهای پارکبانی تبریز با سیستم هوشمند مدیریت می‌ ‎شود

صافی - با دستور شهردار تبریز، کلیه مسیرهای پارکبانی شهر از سیستم دستی خارج و با سیستم اپلیکیشن و هوشمند مدیریت می شود.

اصغر آدی بیگ با بیان مطلب فوق گفت: یکی از خدماتی که توسط این سازمان به شهروندان ارائه می شود، پارکینگ های حاشیه ای است که تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی معابر دارد.

وی افزود: پارکینگ های حاشیه ای با انتظام بخشی به پارک خودروها در حاشیه معابر و تقسیم عادلانه فضاهای پارک مانع ایجاد ترافیک در معابر می شود.

آدی بیگ عنوان کرد: طرح پارکبانی به منظور رعایت قوانین و افزایش امنیت خودروهای پارک شده در پارکینگ های حاشیه ای راه اندازی شده است و با دستور و سیاست گذاری های اخیر شهردار محترم کلانشهر تبریز در نظر داریم کلیه مسیرهای پارکبانی شهر از سیستم دستی خارج و با سیستم اپلیکیشن و هوشمند مدیریت شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی سیستم اپلیکیشن و هوشمند، ارتباط بین پارکبانان و شهروندان حذف و از طریق سیستم های مختلفی که تنظیم شده، عملیات پارکبانی انجام می گیرد که امیدواریم در سال جاری توسط فراخوان از طریق اداره سرمایه گذاری شهرداری، این طرح به مشارکت واگذار شده و به تبع اجرای آن بتوانیم تنش های موجود بین همشهریان را به صفر برسانیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در خاتمه یادآور شد: تمامی نیروهای پارکبانی از این پس بر حسب مصوبه هیئت وزیران، مراحل اخذ تاییدیه صلاحیت را طی می کنند و از این رو لازم است پارکبانان عزیز آموزش های لازم برای فعالیت در پارکینگ های حاشیه ای را دریافت کنند.

وی افزود: در همین راستا تلاش داریم با همکاری نیروی انتظامی نکات مرتبط با افزایش امنیت خودروها بصورت دوره ای به پارکبانان آموزش داده شود.