معاون سازمان بنادر:

تعرفه های بندری افزایش نیافته است

صافی - معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعرفه های بندری افزایش نیافته، اما رشد نرخ ارز سبب شده هزینه خدمات شرکت های اپراتوری افزایش یابد.

«محمدعلی حسن‌زاده» روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: به دلیل آنکه هزینه های بندر با ارز محاسبه می شود، طبیعی است با افزایش قیمت ارز، هزینه های بندری نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخشی از خطوط دریایی خارجی تردد خود را به بنادر ایران متوقف کرده اند و این در افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی موثر بوده است، گفت: در این شرایط برخی از کرایه های حمل و نقل دریایی از هزار دلار به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار رسیده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این سازمان جزو دستگاه های دریافت کننده ارز دولتی نیست در حالی که ۵۰ تا ۶۰ درصد خدمات بندری به صورت ارزی محاسبه می شود؛ بنابراین برای تامین هزینه های بندری سازمان بنادر طبق ضوابط و مقررات قانونی سقف تعرفه های بندری را هشت هزار تومان تعیین کرده تا هزینه های زیادی به صاحبان کالا تحمیل نشود.

حسن زاده در ادامه با اشاره به برگزاری آیین روز چابهار در این بندر اقیانوسی ایران در اوایل اسفندماه امسال گفت: هدف از برگزاری روز چابهار تشویق سرمایه‌ گذاران برای انجام سرمایه گذاری بویژه در بخش های لجستیکی در این بندر است.

روز جهانی چابهار با حضور نمایندگان، سفیران و وزیران حمل و نقل برخی از کشورهای منطقه و جهان، اوایل اسفند ماه امسال در بندر چابهار برگزار می شود.