معلولان از تجهیزات توانبخشی بی کیفیت ناراضی هستند

تهران- ایرنا- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تجهیزات توانبخشی در اختیار معلولان قرار می گیرد اما نارضایتی آنان به دلیل کمبود اعتبار و خواست آنان برای دریافت تجهیزات باکیفیت تر است. حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزاتی که در اختیار معلولان گذاشته می شود از […]

تهران- ایرنا- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تجهیزات توانبخشی در اختیار معلولان قرار می گیرد اما نارضایتی آنان به دلیل کمبود اعتبار و خواست آنان برای دریافت تجهیزات باکیفیت تر است.

حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزاتی که در اختیار معلولان گذاشته می شود از نوع معمولی است زیرا در برهه ای از زمان نیز با افزایش قیمت چند برابری این تجهیزات رو به رو شدیم اما اکنون بسیاری از این مشکلات از جمله کمبود قطعات ویلچر برطرف شده است.
وی ادامه داد: اینکه برخی افراد از تجهیزات توانبخشی راضی نیستند مساله دیگری است؛ ویلچرهایی وجود دارد که «بالارو» است و از پله ها بالا می رود.
وی اضافه کرد: از یک سو می خواهیم به تولیدات داخلی بها بدهیم و از سوی دیگر ویلچرهای آلمانی و آمریکایی تفاوت زیادی با ویلچرهای داخلی دارند. ویلچرهای ساخت داخل دارای نشیمن سخت هستند و بیماران، معلولان و سالمندان با استفاده از آن دچار گردن درد و تاول های دست می شوند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: حق همه معلولان این است که از تجهیزات توانبخشی باکیفیت استفاده کنند اما اعتبارات کم است.
نحوی نژاد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: این قانون به ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای تمام ابعاد آن از مستمری، مسکن و اشتغال و دیگر موارد نیاز دارد که فعلا ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و امید است اعتبارات بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.
اجتمام *۹۱۸۵ * ۳۰۶۳
انتهای پیام/