ملی پوش کشتی زنان:

از پدرم 6 ماه فرصت خواستم

صافی - «فاطمه محمدی» کشتی گیر تیم قهرمانان نور گفت: از پدرم 6 ماه فرصت خواستم تا نشان دهم برای کشتی که همه زندگی ام است می جنگم.

فصل دوم لیگ کشتی کلاسیک زنان ایران جمعه پنجم مهر با قهرمانی نماینده مازندران به پایان رسید.

محمدی که همین یک هفته پیش در تورنمنت لبنان به عنوان کوچک ترین عضو تیم ملی ایران به مدال برنز رسیده بود، توانست در لیگ ایران هم همراه با تیمش مقام قهرمانی را کسب کند.
ملی پوش کشتی کلاسیک زنان ایران در مصاحبه با ایرنا، از تمرینات شبانه روزی اش در چهار شهر مختلف برای کشتی گیر شدن و آرزویش برای رسیدن به مدال جهانی گفت.
** ایرنا: از کاراته به کشتی رسیدی و در این مدت یک مدال تورنمنت بین المللی و یک مدال از لیگ ایران داری. این موفقیت چه احساسی دارد؟
– محمدی: قابل توصیف نیست. نه اینکه خیلی دست آوردهای بزرگی داشته باشم ولی چون برای همین نتایج هم خیلی زحمت کشیدم واقعا برایم لذت بخش است. تازه اول راه من است. هدف های زیادی دارم اما با همین نتایج به آینده خوشبین تر شده ام.
** ایرنا: مسابقات لیگ چطور بود؟ مخصوصا برای تو که تازه چند روز است از مسابقات لبنان با تیم ملی برگشته ای.
– محمدی: با خودم فکر کردم حالا که به فصل دوم لیگ کشتی رسیده ام، خودم را محک بزنم و ببینم بعد از مسابقات سخت لبنان در کشورم چگونه هستم. اصلا فکرش را هم نمی کردم بچه ها اینقدر پیشرفت کرده باشند. سطح کشتی زنان هر روز رو به پیشرفت است و همه با دل و جان برای بهتر شدن تلاش می کنند و این یعنی تعداد رقبا هم بیشتر می شود و کار در تیم ملی سخت تر خواهد بود اما از این بابت خوشحالم. کارمان سخت تر می شود اما به جایش به سطح بهتری در میدان های بین المللی می رسیم.
** ایرنا: چطور سمت رشته کشتی آمدی؟
– محمدی: سال ها کاراته کا بودم و ورزش می کردم اما کاراته همه نیاز من از ورزش را برآورده نمی کرد. تا اینکه شنیدم کشتی زنان راه افتاده است. فکر می کردم همان آلیش است اما عمویم که خودش هم کشتی گیر است گفت کشتی کلاسیک شبیه کشتی آزاد است و به پدرم پیشنهاد داد که با من کار کند. کشتی را زیر نظر عمو و پدرم آغاز کردم. الان هم ماه هاست با مربی ام در مازندران کار می کنم. مشکل اینجاست که مربی ام در طول هفته در سه شهر کلاس دارد و برای اینکه روزهای بیشتری تمرین کنم به همه این شهرها می روم. به این شکل که برای کشتی گرفتن در طول هفته با مربی ام در سه شهر ساری، جویبار، قائمشهر تمرین می کنم . یک روز در هفته هم به سوادکوه می روم تا با عمویم کشتی بگیرم.
** ایرنا: تو یک تجربه شکست هم سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور داشتی.
– محمدی: بله و خیلی هم ناراحت کننده بود. در آن مسابقات به شکل بدی وزن کم کردم و همین روی عملکردم تاثیر گذاشت. بعد از اینکه از مسابقات حذف شدم پدرم خیلی ناراحت شد اما به او قول دادم در عرض 6 ماه این نتیجه را جبران کنم و به تیم ملی برسم. شب و روز تمرین کردم و برای هدف بزرگم یعنی کشتی گیر شدن جنگیدم. آنقدر تلاش کردم که در موعدی کمتر از آنچه به پدرم قول داده بودم یعنی بعد گذشت حدود چهار ماه به تیم ملی رسیدم.
** ایرنا: در این مدت همه اعضای خانواده از تو حمایت کردند؟ کسی نبود که از سنگین بودن کشتی برای یک دختر بگوید؟
– محمدی: خوشبختانه چنین مشکلی نداشتم. با اینکه اصولا مادرها در این زمینه خیلی نگران هستند اما بعد از نتیجه تلخ سال گذشته ام مادرم بیش از همه من را حمایت کرد و به من ایمان داشت که این نتیجه را جبران می کنم.
** ایرنا: در مسابقات لبنان هم با وجود اینکه از همه کوچک تر بودی اما با مدال برگشتی.
– محمدی: از این نتیجه خوشحالم. اگرچه کافی نیست اما همین که دست خالی به کشور برنگشتم از خودم راضی هستم.
** ایرنا: برنامه ات برای ماه های آینده و به ویژه مسابقات جهانی آذرماه چیست؟
– محمدی: یک استراحت کوتاه مدت دارم و بعد از آن بلافاصله تمریناتم را آغاز می کنم. اردوی تیم ملی هم به زودی آغاز می شود و باید همه تلاشم را به کار ببرم تا در اردو قوی ظاهر شوم. همه تمرکزم روی مسابقات جهانی است چون بزرگ ترین هدفم مدال جهانی است.