مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب، تاکید خرازی بر آمادگی ایران برای گفت وگو با تمام کشورهای منطقه، تصریح مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر بر عدم صلاحیت آمریکا برای انتقاد از حقوق بشر در ایران، توصیف اینستکس به عنوان سپر دیپلماتیک اروپا در مقابل […]

تهران- ایرنا- مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب، تاکید خرازی بر آمادگی ایران برای گفت وگو با تمام کشورهای منطقه، تصریح مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر بر عدم صلاحیت آمریکا برای انتقاد از حقوق بشر در ایران، توصیف اینستکس به عنوان سپر دیپلماتیک اروپا در مقابل فشار آمریکا علیه ایران توسط اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا و تاکید وزیر امور مذهبی پاکستان بر عزم اسلام آباد به تعمیق هرچه بیشتر روابط با تهران مهمترین خبرهای ۱۲ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله ‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
* تهران-ایرنا- کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی در دوحه قطر گفت: ایران آماده گفت وگو و همکاری در حوزه های مختلف با تمام کشورهای منطقه است.
* بلگراد- ایرنا- سفیر کشورمان در سارایوو با تاکید براینکه جمهوری اسلامی به دلیل برخورداری از پایگاه مردمی در تمامی چهار دهه گذشته توانسته بر مشکلات غلبه کند، گفت: انقلاب اسلامی، نقطه عطف مهمی در تاریخ کشور ایران است.
* تهران- ایرنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فراخوانی از ملت با بصیرت ایران اسلامی خواست تا در راهپیمایی ۲۲ بهمـن‌مـاه، شکوه وحدت و هـمبستگی حضور ملی، عزت، عظمت و اقتدار خویش را به نمایش گذارده و با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کنند.
* سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: امروز انقلاب اسلامی به الگوی ارزشی ملت های آزاده و آگاه جهان تبدیل شده است.
اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به رویکردهای دوگانه آمریکا در برابر نقض حقوق بشر از سوی متحدانش، تاکید کرد واشنگتن صلاحیت اخلاقی انتقاد از ایران را ندارد.
* تهران- ایرنا- اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) درخصوص کارآمدی ساز و کار حمایت از تبادلات تجاری ایران با این قاره و تقابل احتمالی دولت ترامپ نوشت: وجود دیپلمات های برجسته اروپایی در این سازوکار و تقسیم ریسک در میان قدرت های بزرگ این اتحادیه، اینستکس را محافظت خواهد کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- وزیر امور مذهبی پاکستان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه ایران با استقبال از تبادل هیات های علمای دو کشور، تاکید کرد که اسلام آباد مصمم به تعمیق هر چه بیشتر روابط با تهران است.
* نیویورک- ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا حمایت کرد و از جامعه بین المللی خواست به سرعت نقض حقوق بشر از سوی مادورو را محکوم کنند.
* نیویورک- ایرنا- نویسنده کتاب در دفاع از ایران، تغییر موضوع نشست ورشو را ناشی از ناکامی دولت ترامپ در همراه کردن کشورهای مهم با آمریکا دانست و گفت: کاملا مشخص بود که این نشست، یک حرکت نمایشی است.
* تهران- ایرنا- یک منبع دیپلماتیک به اسپوتنیک گفت: روسیه پیش نویس قطعنامه ای در حمایت از ونزوئلا را آماده و بزودی آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب 'اسرائیل خانه ما' خواستار تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی شد.
* لندن- ایرنا- شرکت‌کنندگان در همایشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لندن، ریشه های تاریخی سقوط سلطنت و ‌علل پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را موردبررسی قرار داده و دستاوردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عملی ۴ دهه گذشته را تبیین کردند.
* تهران- ایرنا- اندیشکده اروپایی 'DIIS' در مقاله ای نوشت که درآمدهای بالای نفتی، حکومت سعودی را کاملا از جامعه جدا کرده و به ریاض اجازه می دهد که قرارداد اجتماعی بدون مالیات و با وعده شغل و درآمد را از هراس حاکمان این کشور در مقابل مشارکت سیاسی شهروندان عربستان تجربه کند.
* تهران- ایرنا- شرکت نفت دولتی ونزوئلا که به تازگی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته، درآمدهای نفتی خود را در حساب تازه تاسیس این شرکت در یک بانک روسی ذخیره می کند.
* تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه بحران اقتصادی این کشور ناشی از تحریم های آمریکا است، گفت:کمک های بشردوستانه واشنگتن ظاهرسازی و مقدمه ای برای دخالت نظامی است.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین گزارش داد که ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا و شبه نظامیان کرد هم پیمان این ائتلاف، با گروه تروریستی داعش درباره خروج عناصر تروریستی از شرق سوریه به توافق رسیدند.
* تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از برگزاری انتخابات فراگیر با نظارت دولت وحدت ملی، استقبال کرد.
* بغداد- ایرنا- با جمع آوری ۷۰ امضا برای تصویب طرح اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، تلاش پارلمان در این زمینه وارد مرحله جدیدی شد.
* تهران- ایرنا- پس از انتشار خبری مبنی بر تلاش گوایدو برای تغییر هیات مدیره شرکت نفتی سیتگو مستقر در آمریکا، دولت مادورو قصد دارد مدیران آمریکایی را از این شرکت حذف کند.
* تهران- ایرنا- یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی عربستان را متهم کرد که با تامین مواد مورد نیاز دولت مادورو برای تولید نفت، تلاش های آمریکا برای تغییر حکومت در این کشور را تضعیف می کند.
* تهران- ایرنا- پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین نیروهای ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان را در استان حجه واقع در شمال غرب یمن سرنگون کرد.
* تهران- ایرنا- سه غیر نظامی در تازه ترین حمله ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور سوریه کشته و شماری نیز زخمی شدند.
شبد**۱۹۵۳**
انتهای پیام/