مونسان: کردستان قابلیت تبدیل به پایتخت موسیقی کشور را دارد

سنندج – ایرنا – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توانایی های کردستان در حوزه موسیقی، قابلیت ثبت در میراث ملی و تبدیل شدن به پایتخت موسیقی کشور را دارد. به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در حاشیه جشن بزرگ ویژه نوروز ۹۸ در سنندج در […]

سنندج – ایرنا – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توانایی های کردستان در حوزه موسیقی، قابلیت ثبت در میراث ملی و تبدیل شدن به پایتخت موسیقی کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در حاشیه جشن بزرگ ویژه نوروز ۹۸ در سنندج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: توانایی های موسیقی این استان می تواند در حوزه میراث ناملموس ثبت شود از آن به عنوان یک پتانسیل گردشگری استفاده کرد.
وی اضافه کرد: کردستان شایسته بهترین هاست و اگر در این خصوص، لازم به انجام کاری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، این سازمان آن را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.
** زمینه مسافرت آرام و خاطره انگیز در کشور انجام شده است
معاون رئیس جمهوری گفت: ستاد خدمات سفر استان ها از ماه ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون زمینه مسافرت آرام و خاطره انگیز در اقصی نقاط کشور برای مسافران مهیا شده است.
مونسان افزود: آماده سازی اقدامات فعالیت ها در دو بخش میراث فرهنگی و آثار تاریخی انجام شده و در آن بر آداب و رسوم نقاط مختلف کشور تاکید شده است.
وی گفت: آداب و رسوم مختلف نوروز کشور ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران داشته و هر کدام از آنها پیام آور صلح و مودت و دوستی برای مردم جهان است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: این سازمان در نظر دارد، در سال ۹۸ دعوت کردن مردم به دیدن زیبایی های غرب کشور از جمله کردسان را در یکی از برنامه های کاری خود قرار دهد.
دومین جشن نوروز امروز با حضور جمع کثیری از مردم سنندج به عنوان یکی از ماندگارترین مراسم های فرهنگی از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.
جشن شب نوروز ۹۸ با محوریت موسیقی محلی برگزار شد و در این راستا از پتانسیل و هنر هنرمندان بومی برجسته استان بهره گرفته شده است.
دف نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی، اجرای همزمان پنج گروه ۲۰ نفره هه لپرکی، اجرای موسیقی تلفیقی (دیوان، دف وتنبور)، مراسم سوارانه، روشن کردن آتش توسط ۳۰۰ دانش آموز و اجرای سرود نوروزانه، موسیقی و نورافشانی از برنامه های این جشن بود.
شبد*۶۱۰۸ / ۳۰۳۴*۹۱۲۲
انتهای پیام/