میانگین زمان حضور امدادگران در حوادث جاده ای به ۱۰ دقیقه رسید

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در زمان حاضر میانگین زمان حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در رسیدگی به مصدومان انواع حوادث جاده ای حدود ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه است. مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: قصد داریم در اجرای […]

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در زمان حاضر میانگین زمان حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در رسیدگی به مصدومان انواع حوادث جاده ای حدود ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: قصد داریم در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۸ مدت زمان حضور امدادگران را با افزایش تعداد پایگاه‌ها، به هشت دقیقه برسانیم.
وی ادامه داد: برای امدادرسانی در طرح نوروز ۹۸، جمعیت هلال ‌احمر سه هزار و ۴۷۸ دستگاه خودرو و توان لجستیکی از جمله هزار و ۲۸۲ خودروی امدادی، هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیاتی، ۱۱ خودروی ارتباطات، ۴۷۵ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورآمبولانس و ۲۴ بالگرد امدادی را به کار خواهد گرفت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پوشش کامل امداد هوایی در سطح کشور (بالگردهای جمعیت) در طول اجرای طرح، افزایش توان عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌های موقت در حوزه تجهیزات امداد و نجات (افزایش ۷۵ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ و توزیع آن در ۳۱ استان کشور)، تیم‌بندی نیروهای عملیاتی و تشکیل پرونده سلامت برای تمامی امدادگران و نجاتگران، توزیع البسه امدادی در ۳۱ استان کشور برای طرح نوروزی ۹۸ و شارژ انبارهای امدادی سراسر کشور به بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ ماهه از ویژگی‌های طرح نوروز ۹۸ هلال‌احمر است.
سلیمی به منابع بکارگیری شده در طرح نوروز ۹۸ و آماده‌باش هلال‌احمر در هزار و ۴۲۱ پایگاه و پست امدادی اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس پنج هزار و ۴۴۲ نیروی امدادی نجاتگر در ۵۵۹ پایگاه ثابت، ۸۳۸ شعبه و پست موقت و ۲۴ پست امداد هوایی در نوروز ۹۸ به هموطنان خدمات لازم را ارائه خواهند داد و ۳۱ تیم واکنش سریع استان ‌ها (۴۶۵ نفر اعضای تیم) در مراکز استان ها و ۳۱ تیم توانا خواهران (تیم ۵ نفره) و به عبارتی روزانه ۱۵۵ نفر در خدمت‌ رسانی آماده خواهند بود.
وی از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
اجتمام**۷۰۲۹*۱۸۳۴
انتهای پیام/