یوسف خدادادی:

میزان طلاق در اردبیل 5.1 درصد کاهش یافت

صافی - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال میزان طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد کاهش یافته است به طوری که در این مدت یک هزار و ۴۷۷ مورد طلاق در اردبیل ثبت شده است.

یوسف خدادادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای به ثبت‌رسیده در نیمه نخست امسال میزان طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.1 درصد کاهش یافته است به طوری که در این مدت یک هزار و 477 مورد طلاق در اردبیل ثبت شده است.

وی نبود شناخت زوجین از یکدیگر را از علت اغلب طلاق‌ها در استان برشمرد و گفت:‌ باید برای پیشگیری و کاهش آمار طلاق مشاوره‌های قبل از ازدواج مد نظر بوده و در این زمینه دستگاه‌های مرتبط نظیر بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی آموزش‌‌های لازم پیش از ازدواج و حین را به جوانان ارائه دهند تا این امر زمینه‌ساز ازدواج پایدار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به دیگر دلایل طلاق تصریح کرد: از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه ازدواج در سنین پایین به ویژه در بین دختران بوده که با وارد شدن به زندگی مشترک و در طول زندگی زناشویی نارضایتی زوجه و درخواست برای طلاق را زمینه‌ساز می‌شود که باید در راستای فرهنگسازی برای جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پایین اقدام شود.

خدادادی افزود: در بیان دیگر علل طلاق در استان می‌توان به ضعف مهارت‌های ارتباطی زوجین، بیماری‌های روحی و روانی، خودبزرگ بینی، اعتیاد، بیکاری، ندادن نفقه به زن و خیانت اشاره کرد که سبب می‌شود تا پایه‌های زندگی مشترک متزلزل شود و زوجین اقدام به طلاق کنند که در راستای کاهش این مشکلات باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌ها در آستانه طلاق را عاملی مهم در پیشگیری از طلاق برشمرد و بیان کرد: با توجه به آثار مثبت این موضوع انتظار می‌رود این امرمورد توجه جدی قرار گیرد تا با ارائه مشاوره و راهنمایی‌های مناسب بتوانیم از طلاق زوجین جلوگیری کنیم.