نابسامانی وضعیت مسکن مهمترین نارسانی بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه بازآفرینی کمترین میزان تصدی برای دولت و نهادهای عمومی در نظر گرفته شده گفت: نابسامانی مسکن مهتمرین نارسایی بافت‌های فرسوده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان، نارسایی عمده در بافت فرسوده را در حوزه سکونت و […]

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه بازآفرینی کمترین میزان تصدی برای دولت و نهادهای عمومی در نظر گرفته شده گفت: نابسامانی مسکن مهتمرین نارسایی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان، نارسایی عمده در بافت فرسوده را در حوزه سکونت و نابسامانی وضعیت مسکن اعلام کرد و گفت: قطعاً این مسئله به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در این نواحی بوده که با توجه به رویکرد دولت دوازدهم و مشوق‌های تهیه شده تلاش داریم مردم را وارد میدان کرده و در این حوزه فعال کنیم.

پژمان استحکام بناها خصوصاً در زمان بروز حوادث را از اولویت‌های اصلی رسیدگی به وضعیت این مناطق دانست و افزود: قطعاً اگر مشکل سکونتی افراد در محلات رفع شود سایر خدمات به کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان با توجه به مقررات تدوین شده تأمین و این مناطق به طور همزمان بهسازی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه تلاش داریم سرانه‌های خدماتی در مناطق هدف را حداقل به میانگین موجود در شهرها برسانیم گفت: دولت در این مسیر مشوق‌های خوبی را در نظر گرفته که تخفیف ۵۰ درصدی در سود وام، ارائه ودیعه مسکن به عنوان وام برای رهن و اجاره ساکنینی که قصد نوسازی واحدهای مسکونی شأن را دارند و همچنین ارائه پروانه رایگان و یا تخفیف ویژه از سوی شهرداری در صدور پروانه از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه ما قصد تصمیم‌گیری برای مردم را نداشته و تلاش داریم مردم را به کمک مشوق‌های مذکور وارد میدان کنیم گفت: مدیریت شهری پایه و اساس برنامه‌های ما در حوزه نوسازی محلات است، این بخش باید با کمک سایر دستگاه و پشتیابنی ما در این مسیر جلودار بوده و انگیزه‌ای برای سایر بخش‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این نکته که در این برنامه کمترین میزان تصدی برای دولت و نهادهای عمومی مانند مدیریت شهری در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در این راه از کمک افرادی با تجربه و صاحب دانش به عنوان کارگزار، تسهیل‌گر و توسعه‌گر نیز بهره‌مند شده و می‌خواهیم تا این افراد با درنظر گرفتن ظرفیت اقتصادی و اجتماعی محلات و خواسته‌ها و مطالبات واقعی مردم برنامه‌ای را تدوین و نقشه راه ما در این حوزه قرار دهند تا کار با سرعت بیشتری طی شود.

انتهای پیام/