ساعی مطرح کرد:

نامزدی با شهدا باعث پیدایش انحراف در دین می‌شود/ خواسته خانواده شهدا برخورد با ترویج‌کنندگان این تفکر است

صافی - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از نامزدی برخی دختران با شهدا از آن تحت عنوان عاملی در جهت ایجاد انحراف در دین و خدشه‌دار کردن جایگاه شهدا یاد کرد.

زهرا ساعی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر نامزدی برخی دختران با شهدا که رئیس بسیج جامعه زنان از آنها تحت عنوان افرادی متوهم، افسرده و روانپریش یاد کرده است، اظهارکرد: این موضوع غیرعادی و غیرعقلانی است که فرد زنده‌ای با یک مُرده نامزد کند و مشخص هم نیست که این افراد تحت تاثیر چه نوع تفکری یا چه آموزشی به این امر مبادرت ورزیده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا این گونه اقدامات شان و منزلت شهدا را هم زیرسوال می‌برد، و این در حالی است که خانواده بسیاری از شهدا هنوز هم داغدار دوری عزیزانشان هستند و این قبیل اقدامات قلب آنها را جریحه‌دار می‌کند، کما اینکه من هم فرزند جانباز شهید هستم و این موضوع را از نزدیک مشاهده می‌کنم.

نامزدی با شهدا اقدامی خارج از مدار عقل و عرف است

وی تصریح کرد: بی‌تردید این نوع سطحی‌نگری‌ها و اقداماتی که خارج از مدار عقل و عرف صورت می‌گیرد هم باعث رنجش خانواده شهدا می‌شود و هم بازتاب منفی در سطح جامعه به همراه دارد.

ترویج این نوع تفکر هدایت‌شده است

ساعی اظهار کرد: این اقدامات می‌تواند هدایت‌شده باشد که تحت تاثیر تفکرات و القائاتی صورت گرفته باشد که در پی شکل‌گیری گروه‌ها و دسته‌هایی با هدف تنزل جایگاه شهدا یا سوءاستفاده از مقام آنها صورت گرفته باشد و امکان دارد که پشت پرده این اقدامات اهدافی دنبال شود که به این طریق جوانانمان را شستشو مغزی دهند.

وی افزود: البته در قرآن این آیه آمده که هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، اما به این معنا نیست که زنده بودن آنها با زندگی مادی افراد زنده متفاوت نیست، بنابراین این نوع زیرسوال بردن شان شهدا بسیار وقیحانه است.

بنیاد شهید باید به این موضوع ورود پیدا کند

ساعی تاکید کرد: هم‌اکنون به عنوان خانواده شهدا انتظار داریم متولیان امر با این نوع اقدامات برخورد کرده و این مشکل را ریشه‌یابی کنند، بنابراین بنیاد شهید باید به عنوان حافظ حرمت و شان شهدا و ایثارگران به طور خاص به این موضوع ورود کند، همچنین نیروی انتظامی هم با این نوع اقدامات برخورد کرده و در صورت لزوم این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند تا افرادی که باعث ترویج این نوع تفکر شده‌اند و این موج را ایجاد کرده‌اند، شناسایی شوند.

وی بیان کرد: اگر دامنه این اقدامات گسترش یابد هم باعث خدشه‌دار شدن حرمت شهدا و خانواده‌هایشان خواهد شد و هم می‌تواند موجب تمسخر تفکر و راه شهادت و سبک شمردن این جایگاه شود، بنابراین قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع باید از تداوم آن جلوگیری به عمل می‌آمد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، مطرح کرد: مسئولان مربوطه باید به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند و چنانچه افرادی که به این امر مبادرت ورزیده‌اند، فریب خورده‌اند و در پی این افکار پوچ با شهدا پیوند عاطفی بسته‌اند، شناسایی شوند تا ریشه افکارشان مشخص شود، در غیر این صورت باید تحت آموزش‌های بازپروری قرار بگیرند تا افکار و نگرشی که دارند، تغییر پیدا کند و از این توهم وحشتناک رها شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است بروز این اقدامات بدعت‌ در آموزه‌های دینی است، چرا که هیچ سندی مبنی بر صحت این دیدگاه از نظر اعتقادات اسلامی وجود نداشته و قطعا تداوم آن می‌تواند باعث بروز انحرافاتی در دین شود.

انتهای پیام/