نرخ ارز و سکه برای سومین روز متوالی کاهش یافت

تهران- ایرنا- بهای انواع مسکوکات طلا و ارزهای عمده امروز (سه شنبه) برای سومین روز متوالی در هفته جاری در بازار کاهش یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۴۷۵ هزار تومان به فروش رفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در بازار تهران معامله گران هر قطعه سکه تمام […]

تهران- ایرنا- بهای انواع مسکوکات طلا و ارزهای عمده امروز (سه شنبه) برای سومین روز متوالی در هفته جاری در بازار کاهش یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۴۷۵ هزار تومان به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در بازار تهران معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، هر نیم سکه را ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه را یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان فروختند و هر سکه گرمی نیز ۸۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.
همچنین فعالان بازار طلا هر مثقال طلا را یک میلیون و ۷۷۳ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار را ۴۰۹ هزار تومان تعیین کردند که نسبت به دیروز روند کاهشی داشت.
علت اصلی کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه، عقبگرد قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی در محدوده ۱۲۹۶ دلار و ۲۱ سنت در هر اونس بود، ضمن آنکه امروز بهای ارزهای عمده در صرافی های بانکی نیز روند نزولی داشت.
صرافی های بانکی در پایان معاملات امروز خود، بهای هر اسکناس یورو را به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان و هر دلار آمریکا را به ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان رساندند.
بررسی خبرنگار ما نشان می دهد که متوسط قیمت یورو دیروز در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۸۷۷ تومان و دلار ۱۲ هزار و ۹۹۴ تومان بود.
دیروز در سامانه نیما که حواله های ارزی تبادل می شود، هر یورو ۱۰ هزار و ۷۸۷ تومان و هر دلار ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد.
اقتصام*۲۰۲۵**۱۵۵۹
انتهای پیام/