نشست سوچی اتحاد ایران، روسیه و ترکیه برای بازگشت آرامش به سوریه است

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نشست سوچی را اتحاد قدرتمند ایران، روسیه و ترکیه برای بازگشت آرامش به سوریه دانست و گفت: این نشست می تواند در حل مشکل آوارگان سوری و خروج آمریکا از این کشور تاثیر گذار باشد. «ولی الله نانواکناری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی […]

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نشست سوچی را اتحاد قدرتمند ایران، روسیه و ترکیه برای بازگشت آرامش به سوریه دانست و گفت: این نشست می تواند در حل مشکل آوارگان سوری و خروج آمریکا از این کشور تاثیر گذار باشد.

«ولی الله نانواکناری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا نشست سوچی را مثبت و در راستای مبارزه با تروریسم منطقه ای و کمک به بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان ذکر کرد و افزود: با توجه به جلسات گذشته ای که سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در موضوع سوریه داشته اند، این نشست می تواند دستاورد خوبی برای آرامش منطقه بویژه سوریه و مبارزه با تروریسم داشته باشد.
وی اظهار داشت: نشست سوچی در ادامه جلسات گذشته سه کشور است که به منظور حل مشکل آوارگان سوری و خروج آمریکا از سوریه تشکیل می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد موضوع کردهای سوریه و همچنین حضور ترکیه در برخی مناطق این کشور است.
نانواکناری ادامه داد: نگاه این نشست این است که باید به حاکمیت سوریه بدون تجزیه خاک این کشور توجه کرد یعنی این که به هیچ وجه نباید شاهد تجزیه سوریه باشیم و تمامیت اراضی این کشور باید تحت حاکمیت واحد حفظ شوند.
نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: حاکمیت یکپارچه سوریه، آزادی بخش های اشغال شده توسط داعش و خروج آمریکا از مهم ترین محورهای این نشست خواهد بود.
وی تصریح کرد: اتحاد میان ایران، ترکیه و روسیه می تواند نشست ورشو را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شکست خوردن نشست ورشو شود.
به گزارش ایرنا، در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران فردا – پنج شنبه- به دعوت رسمی 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می شود.
سیام**۹۱۲۱**۱۳۳۶
انتهای پیام/