تحولات سیاسی عراق؛

نشست طالبانی و بارزانی در بغداد/ اظهارات حکیم درباره ریاست‌جمهوری

صافی - رئیس جریان حکمت ملی در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد رئیس جمهور باید نماینده همه عراقی‌ها باشد نه یک طرف خاص.

به گزارش پایگاه خبری صافی به نقل از الفرات، نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق امشب با سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی دیدار کرد که طی آن حکیم گفت رئیس جمهور آینده باید نماینده همه عراقی‌ها باشد.

حکیم خاطر نشان کرد ضرورت دارد تا گروه‌های کردی درباره نامزد ریاست جمهوری به توافق برسند و ما در این زمینه بار دیگر تاکید می‌کنیم که چنین فردی باید رئیس جمهوری همه باشد نه یک طرف خاص.

خبر دیگر اینکه نشستی میان بافال طالبانی و نیچروان بارزانی در منطقه الخضراء(سبز) بغداد برای نهایی شدن نامزد ریاست جمهوری برگزار شده است، جزئیات بیشتری از این نشست میان دو عضو مطرح اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات منتشر نشده است.

ابراز تاسف ائتلاف النصر از برگزار نشدن نشست پارلمان

ائتلاف النصر به رهبری حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از اینکه نشست شامگاه دوشنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری به سبب به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد، ابراز تاسف کرد.

یوسف الکلابی عضو این ائتلاف خواستار حضور نمایندگان همه گروه‌ها در نشست روز سه شنبه در راستای پایبندی به قانون اساسی و حفظ وحدت کشور شد.

نشست پارلمان عراق که قرار بود شامگاه دوشنبه 9 مهر برگزار شود به سبب به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به فردا سه شنبه موکول شد. این نشست قرار است ساعت 13 سه شنبه به عنوان آخرین مهلت قانون اساسی برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شود.