نشست کمیته مشترک سوریه و ایران در دمشق آغاز به کار کرد

صافی - چهاردهمین نشست مقدماتی کمیته عالی فنی مشترک سوریه و ایران بعدازظهر شنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

در این نشست که در هتل «داما روز» دمشق برگزار شد، «امیر امینی» معاون وزیر راه و شهرسازی ایران تاکید کرد: برگزاری نشست امروز، بیانگر عزم و اراده دو کشور دوست برای همکاری و تعمیق روابط راهبردی در تمامی زمینه ها است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان به دستآوردها و توافق هایی دست یافت که در راستای منافع هر دو ملت سوریه و ایران باشد.

امینی تصریح کرد: کشورهایی که از هفت سال گذشته تاکنون جنگ را بر سوریه تحمیل کرده اند، اکنون به خوبی به مقاومت و پایداری سوری ها پی برده اند و اکنون تلاش ها برای از سرگیری روابط اقتصادی با دولت دمشق را از سر گرفته اند.

سانا گزارش داد: معاون وزیر راه ایران همچنین از آمادگی تهران برای مشارکت در روند بازسازی و ساخت و ساز در سوریه خبر داد.

«ثریا ادلبی» معاون رئیس سازمان برنامه ریزی و همکاری های بین الملی سوریه هم در این باره گفت: دمشق به روابط اقتصادی استوار با ایران امیدوار است، موضوعی که نتایج مثبتی بر هر دو ملت دوست دارد و در راستای روابط سیاسی برجسته دو جانبه است.

ادلبی افزود: همکاری دوجانبه منجر به امضای توافق نامه همکاری اقتصادی مشترک در سال ۲۰۱۵ میان دو کشور و نیز توافق نامه هایی در زمینه های کشاورزی، نفت و ارتباطی و نیز گشایش خطوط اعتباری با ایران شد.

این مقام سوری تصریح کرد: پایان سال گذشته میلادی نیز یک قراداد همکاری اقتصادی راهبردی بلندمدت در جریان نشست هایی که در تهران برگزار شد، میان دو کشور منعقد گردید.

نشست های فنی مقدماتی با هدف تدوین یادداشت تفاهم کمیته عالی مشترک دو کشور صورت می گیرد.

جدول زمان بندی این کمیته سه روزه، شامل گفت و گوهای فنی، نشست کمیته وزارتی به ریاست «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه و «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران و سپس آغاز به کار فعالیت های کمیته عالی مشترک در شورای وزیران سوریه و امضای اسناد خواهد بود.

در این نشست، «عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران و «جواد ترک آبادی» همتای ایرانی اش در دمشق به همراهان شماری از مسئولان ایرانی و سوری حضور داشتند.