نظارت عمومی توسط شهروندان برای تنظیم بازار ضروری است

هشترود- فرماندار هشترود گفت: بسترسازی برای نظارت عمومی توسط شهروندان مهم ترین و موثرترین عامل در تنظیم بازار است. به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان عصر امروز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان هشترود خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها را شروع یک جنگ ظالمانه اقتصادی علیه کشور دانست و گفت: […]

هشترود- فرماندار هشترود گفت: بسترسازی برای نظارت عمومی توسط شهروندان مهم ترین و موثرترین عامل در تنظیم بازار است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان عصر امروز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان هشترود خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها را شروع یک جنگ ظالمانه اقتصادی علیه کشور دانست و گفت: آنچه بیش از وجود خود تحریم باعث آشفتگی بازار و اقتصاد کشور شد فضای روانی حاصل از تحریم ها بود که مدام توسط رسانه های وابسته به دشمن دامن زده می شد.

وی ادامه داد: در این شرایط ویژه اقتصادی ضرورت تعبیه و تنظیم سازوکارهای جدید برای مقابله با تحریم بیش از پیش لازم و ضروری است، برای نمونه در بحث توزیع کالا باید بدنبال توزیع سیستمی و شبکه ای کالا باشیم تا دخالت عامل انسانی در فرآیند توزیع کالاهای اساسی را کم کنیم و به میزانی که توزیع ساختارمند و شبکه ای باشد امکان خطا و بدنبال آن نارضایتی مردم کاهش می یابد.

وی در همین راستا با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در استان و شهرستان در بحث توزیع نهاده های دامی گفت: دستگاه های مربوطه مسئولیت نظارت بر حسن توزیع کالاهای اساسی با یارانه ۴۲۰۰ تومانی از زمان ترخیص کالا تا رسیدن به نقطه مورد نظر را دارند و هیچ عذر و بهانه ای از طرف دستگاه ها پذیرفتنی نیست.

وی همچنین نحوه مدیریت صحیح توسط مسئولین را عامل موثری بر ایجاد آرامش در بین مردم دانست و افزود: نباید مشکلات بگونه ای در بین مردم وانمود شود که قابل مدیریت نیستند، مردم باید اطمینان پیدا کنند که تمامی مشکلات بوجود آمده اقتصادی موقتی بوده و با صبر و شکیبایی و اندکی صرفه جویی قابل برطرف شدن است.

فرماندار هشترود بسترسازی برای نظارت عمومی توسط شهروندان را مهم ترین و موثرترین عامل در تنظیم بازار خواند و گفت: اکیپ های مشترک بازرسی باید تمامی بازاریان را موظف به نصب قیمت بر روی اجناس خصوصا کالاهای اساسی کرده و همچنین ارائه فاکتور فروش به مشتریان را الزامی کنند که در این صورت اگر تخلفی صورت گرفته باشد قابل رسیدگی خواهد بود و مردم با گزارش متخلفان خود موجب کنترل قیمت ها در بازار می شوند.

وی افزود: البته نظارت های مشترک توسط دستگاه ها باید بصورت مستمر صورت گیرد و ما نیز از امروز جهت بررسی و کنترل قیمت ها بازدید میدانی خواهیم داشت.

امینیان با بیان اینکه در توزیع برخی کالاهای یارانه‌ای اقدامات خوبی توسط سازمان تعاون روستایی شهرستان صورت گرفته است گفت: لازم است در کالاهای اساسی هم این اتفاق صورت بگیرد.

انتهای پیام/