نمایشگاه عکس ۲۷ سال روابط دیپلماتیک ایران و قزاقستان برپا شد

تهران- ایرنا- نمایشگاه عکس «۲۷ سال روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» با حضور مقامات قزاقستان، سفرا و دیپلمات‌های مقیم، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز علمی، استادان زبان فارسی و همچنین اصحاب رسانه‌های این کشور در موزه ملی جمهوری قزاقستان گشایش یافت. به گزارش ایرنا، مجید صابر سفیر کشورمان عصر سه […]

تهران- ایرنا- نمایشگاه عکس «۲۷ سال روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» با حضور مقامات قزاقستان، سفرا و دیپلمات‌های مقیم، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز علمی، استادان زبان فارسی و همچنین اصحاب رسانه‌های این کشور در موزه ملی جمهوری قزاقستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مجید صابر سفیر کشورمان عصر سه شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه در سخنانی با اشاره به سابقه دیرینه دوستی میان دو ملت، برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال ۱۹۹۲ را آغاز مجدد روابط تاریخی میان دو ملت عنوان و اظهار کرد: با اعلام استقلال جمهوری قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین کشورهایی بود که این استقلال را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در آلماتی تأسیس کرد.
وی گفت: این نمایشگاه که بخش‌هایی از رویدادهای مهم روابط دو کشور را در قالب تصاویر به نمایش گذاشته، در حقیقت چکیده‌ای از کتاب مصور تاریخ بیست و هفت ساله روابط دو کشور است.
سفیر کشورمان ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری کازینفرم قزاقستان، ابتکار برگزاری این نمایشگاه را نشانه همکاری‌های رسانه‌ای میان ایران و قزاقستان عنوان و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.
در آیین افتتاحیه این نمایشگاه همچنین آقای «عسکر اوماروف» مدیر عامل خبرگزاری کازینفرم ضمن تشکر از برگزاری این نمایشگاه، همکاری میان خبرگزاری ایرنا و کازینفرم را مثبت و ارزنده دانست و بر گسترش همکاری های رسانه‌ای میان ایران و قزاقستان تأکید کرد.
در این نمایشگاه، ۹۱ عکس از رویدادهای مهم سیاسی و فرهنگی میان دو کشور که توسط خبرگزاری ایرنا تهیه و بر روی خروجی های خبری ارسال شده به نمایش عموم گذاشته شده است.
این نمایشگاه تا ۲۵ اسفند و در محل موزه ملی جمهوری قزاقستان برپا خواهد بود.
شبس**۱۵۰۴
انتهای پیام/