18:57 1403/02/19

نمایشگاه هنرهای تجسمی مرند افتتاح شد

مرند – نمایشگاه چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مرند با نمایش ۶۰ اثر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند ابراز داشت: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان با حضو ۶۰ اثر در ۲ موضوع آزاد و ویژه امیدها و آرزوها در دو بخش رقابت حضوری و ارسال آثار در حال برگزاری است.

مهران فرجی افزود: هدف از جشنواره شناسایی استعدادهای جوان بود که امسال بخش ویژه دانش آموزی امسال به صورت جدی برگزار شد که دانش آموزان برگزیده این جشنواره به صورت رایگان در دوره آموزشی تکمیلی شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: آئین اختتامیه این جشنواره نیز روز شنبه ۴ اسفند ساعت ۱۶ در اداره ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند عنوان کرد: در مراسم اختتامیه در هر بخش به نفرات اول تا سوم و در مجموع به ۱۰ نفر برتر جوائزی اهدا خواهد شد.

فرجی تاکید کرد: بخش نمایشگاهی صبح و عصر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برای بازدید عموم دایر است.

انتقاد از کپی برداری آموزشگاه های هنری

همچنین داور چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند در حاشیه این افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: این جشنواره تاثیرات مثبتی در این مقطع زمانی در این شهرستان خواهد داشت که امیدواریم چنین نمایشگاه هایی از سوی متولیان فرهنگی و هنری در سایر شهرستان ها حتی به صورت سیار برگزار شود.

نامداری با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برگزاری کلاس های مختلف هنری، بسیار بی توجه بوده است، تصریح کرد: ۹۹ درصد آموزشگاه های هنری که به ویژه در شهر تبریز اقدام به برگزاری دوره آموزشی می کنند، کپی برداری می کنند و به صورت کاذب و مقطعی، هنرجو راضی از کلاس خارج می شود اما در دراز مدت، هنرهای تجسمی توسط آموزشگاه های مجوزدار به هیچ وجه اجرا نمی شود و این ضایعه بسیار بزرگی است.

این استاد برجسته نقاشی تاکید کرد: در کلاس های آموزشی باید به صورت تجسمی برخورد شود، تکنیکی که ما در کلاس ها استفاده می کنیم امروز به یک سبک جهانی تبدیل شده و باور هنرمندان نیز عمیق شده است.

وی عنوان کرد: باید در برگزاری دوره های آموزشی هنری از اساتید آکادمیک بیشتر استفاده کنیم تا در خلق آثار بهتر و اثرگذار موفق تر باشیم، روح هنری امروز در جامعه ما بسیار مورد نیاز است.

حضور تعداد کثیر هنرجویان رشته نقاشی آموزشگاه های شهرستان مرند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قابل توجه بود، در حاشیه این مراسم نیز موسیقی عاشیق برای حضار اجرا شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *