هشدار وزیر ارتباطات درباره کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی

صافی - وزیر ارتباطات اعلام کرد روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی شکل گرفته که کاربران باید بسیار مراقب باشند و فریب تبلیغات دروغ کلاهبرداران و افراد سودجو را نخورند. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

با گسترش فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها، بسیاری از سودجویان از این فضا استفاده کردند و به حقوق فردی و عمومی کاربران تعرض می‌کنند که آسیب‌های روانی و مالی را برای کاربران در پی دارد. به همین دلیل کاربران فضای مجازی باید بسیار هوشیار باشند تا فریب تبلیغات دروغین را نخورند. از این رو مسئولان کشور در هر دور‌ه‌ای جدیدترین روش‌های کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی را شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند. وزیر ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود در شبکه ها اجتماعی از کشف دو روش جدید کلاهبرداری خبر داد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود عنوان کرد برنامه‌ها و پیام‌هایی که درباره شارژ یا اینترنت رایگان در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، دروغ است و فریب این دست از کلاهبرداران را نخورید. همچنین کسانی که با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات بانکی شما را به دلیل برنده شدن در قرعه‌کشی درخواست می‌کنند نیز به دنبال کلاهبرداری هستند و در این خصوص هوشیار باشید. از این رو کاربران فضای مجازی باید در خصوص روش‌های جدید کلاهبرداری مراقب باشند و این هشدار را به سایر افراد نیز اطلاع دهند.