ملانوری:

هیچ حزب و تشکلی را منحل نمی کنیم

صافی - دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: هر گروهی که وارد فرآیند تطبیق با قانون جدید احزاب نشده‌ باید دوباره وارد مرحله درخواست پروانه شود، ما هیچ حزب و تشکلی را لغو و منحل نمی‌کنیم اما تا زمانی که تأیید نشده‌اند، فعالیتشان غیرقانونی است.

«حمید ملانوری» روز سه شنبه در نشست خبری درباره شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰، گفت: تصویب گزارش مجمع انتخاباتی حزب «عدالت‌ طلبان ایران اسلامی» به دلیل ایرادات به جلسه بعد موکول و همچنین گزارش مجمع انتخاباتی «جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی» تصویب شد.

وی ادامه داد: احزابی که بخواهند براساس بند ۱۰ و تبصره ۱۳ قانون احزاب، جبهه تشکیل دهند، باید در زمان و موضوع مشخص و با اطلاع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نسبت به این موضوع اقدام کنند‌، یعنی باید زمان و موضوعش به طور کامل مشخص شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هر گروهی که وارد فرآیند تطبیق نشده است باید دوباره وارد مرحله درخواست پروانه شوند. ما هیچ حزب و تشکلی را لغو و منحل نمی‌کنیم اما تا زمانی که تأیید نشده‌اند، فعالیتشان غیرقانونی است.

ملانوری اظهار داشت: لیست احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی شد و اسامی ۱۴ حزب و مجمع جدید چون کانون همبستگی فرهنگیان ایران، مجمع مشارکت اسلامی جوانان، حزب راه ملت، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب اتحاد ملی، جمعیت طرفداران نظام و قانون، حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی، مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی، حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، جامعه اسلامی فرهنگیان، حزب فرزندان ایران، حزب موتلفه اسلامی و جامعه زینب (س) در مجمع عمومی مطرح شده است و قرار شد کمیسیون اسامی خود را به خانه احزاب اعلام کند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یادآور شد: در مجموع ۹۸ حزب تاکنون خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و می‌توانند در انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب در روز ۲۳ اسفندماه شرکت کنند. احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق نداده‌اند با احراز شرایط لازم در انتخابات بعدی مجمع می‌توانند شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از احزابی که در این فرایند نواقصی در مدارکشان وجود داشت که اگر آن را تکمیل و رفع نقص کنند نهایتا اسمشان در این لیست قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/