سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

وام بدون بهره برای ساخت خوابگاه دانشجویی متأهلی پرداخت می شود

صافی - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوعی در این کمیسیون تصویب شد که به موجب آن وام بدون بهره برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی پرداخت می شود.

احد آزادی خواه در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: دستور نخست کمیسیون، طرح تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی بود که موافقان، مخالفان، مرکز پژوهش‌ها و وزارتخانه نظر خود را مطرح کردند ولی رأی‌گیری درباره آن به جلسه بعد موکول شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب دو تبصره ذیل ماده ۸ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و اضافه کرد: ماده ۸ این طرح ناظر به تأمین خوابگاه دانشجویان متأهل است که بر اساس نخستین تبصره وزارت راه و شهرسازی موظف شد نسبت به تأمین زمین خوابگاه‌های دانشجویی به صورت اجاره به شرط تملیک اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: همچنین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف شدند تسهیلات بدون سود جهت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و حوزوی خودگردان برای دانشجویان و طلاب متأهل زن و متأهل مرد با اولویت دارای فرزند در اختیار بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی قرار دهد تا زیر نظر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و کلیه موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی و حوزه علمیه به ساخت و واگذاری خوابگاه‌های ارزان قیمت اقدام کند.