مدیر حوزه های علمیه:

وزارت صمت پیشگام اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشد

صافی - مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشگام اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مقابله با تحریم ها باشد گفت: نگاه به شرق و کشورهای همجوار باید مورد تاکید تجارت خارجی کشور باشد.

آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: توسعه تجارت با کشورهای اسلامی و همسو با جمهوری اسلامی باید به عنوان اولویت تجارت خارجی مورد توجه قرار گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه حل مشکل صنعت و بانک به عنوان یک مطالبه مردمی مورد تاکید قرار گیرد گفت: باید کارهای اساسی تری در حوزه صنعت انجام شود.
اعرافی تصریح کرد: حوزه علمیه در تولید محتوای معطوف به مسائل مربوط به وزارت صمت و همچنین فرهنگ سازی در این زمینه آماده همکاری با این وزارتخانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل جدید مدیریت حوزه، طراحی های کلان و اسناد بلند مدت مورد توجه قرار گرفته است گفت: ده ها طرح بزرگ و بنیادین در قالب اسناد کلان حوزه ترسیم شده است که اجرای سند چشم انداز آن از سال ۹۸ آغاز می شود.

اعرافی، تحول در نظام آموزشی حوزه علمیه را از جمله اولویت های این سند برشمرد و افزود: تعداد رشته های حوزه علوم اسلامی در حوزه ها از ۲۰۰ رشته به ۴۰۰ رشته افزایش می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های قم گفت: فعالیت ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان در قم، وجود ۳۰۰ موسسه کوچک و بزرگ فرهنگی و دینی، تدریس ۲۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی و همچنین چاپ ۱۰۰ مجله در حوزه علوم اسلامی و انسانی از جمله بخشی از ظرفیت های مهم علمی و دینی این استان است.

اعرافی با بیان اینکه یک سوم انتشار کشور متعلق به قم است گفت: این استان در تولید و چاپ آثار دینی و علوم اسلامی جایگاه اول منطقه را دارد.

وی قم را قطب علمی و اندیشه ای دانست و ادامه داد: خروجی های این استان در علوم اسلامی و انسانی در چهل سال گذشته بسیار چشمگیر بوده که خلاصه این آثار در ۳۰ جلد به چاپ رسیده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این استان به عنوان قطب فکری و فرهنگی دینی کشور و جهان تشیع است افزود: هشت نهاد مهم اصلی حوزوی از جمله جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه از جمله ظرفیت هایی است که موجب شده تا یک هزار و ۵۰۰ مرکز و نهاد کشور از قم هدایت شود.

اعرافی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قم گفت: توجه به قم، توجه به یک استان نیست بلکه توجه به فرهنگ و علوم دینی، انسانی و اسلامی در کشور است.
رضا رحمانی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/