وزارت صنعت موظف به واریز درآمدهای حاصل از صدور مجوز دخانیات به خزانه شد

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به واریز درآمدهای حاصل از صدور مجوز تولید، توزیع و واردات دخانیات به خزانه کل کشور کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی عصر امروز چهارشنبه مجلس بند ب تبصره ۷ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را […]

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به واریز درآمدهای حاصل از صدور مجوز تولید، توزیع و واردات دخانیات به خزانه کل کشور کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی عصر امروز چهارشنبه مجلس بند ب تبصره ۷ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان در این بند، گمرک جمهوری اسلامی ایران را مکلف کردند پس از تأیید اسناد مربوط، نسبت به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (۶۶) تا (۶۸) قانون امور گمرکی مصوب ۲۲‏/۸‏/۱۳۹۰ و هزینه انبارداری موضوع تبصره (۲) ماده (۴۵) قانون امور گمرکی، ظرف مدت پانزده روز، از محل تنخواه دریافتی از خزانه که تا پایان سال تسویه می‌نماید، اقدام کند.
نمایندگان همچنین در بند ج تبصره ۷ بخش درآمدی لایحه بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال ۱۳۹۸ را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.
نمایندگان در بند د تبصره ۷ لایحه بودجه به دولت اجازه دادند مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام‌شده فروش هر مترمکعب آب را (پس از تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی) با بدهی طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بهره‌برداری رسیده بخش آب وزارت نیرو موضوع ماده (۳۲) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۵۱ از محل ردیف درآمدی ۳۱۰۴۰۴ و ردیف هزینه‌ای ۳۸-۵۳۰۰۰۰ به‌صورت جمعی- خرجی تسویه کند. شرکتهای دولتی ذی‌ربط مکلفند تسویه‌حساب را در صورتهای مالی خود اعمال کنند. وزارت نیرو نیز گزارش عملکرد این بند را به تفصیل تا شهریورماه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه می‌کند.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۵۳۵
انتهای پیام/