پاسخ ظریف به ترامپ از کردستان عراق

صافی -حمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دخالت های 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در مورد روابط ایران و کردهای عراق و سوریه پاسخ داد.

محمدجواد ظریف’ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دخالت های ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا در مورد روابط ایران و کردهای عراق و سوریه پاسخ داد.

وزیر امور خارجه روز سه شنبه در جریان سفر به اربیل، در گفتگو با شبکه ‘رووداو’ در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای اخیر ترامپ درباره فروش نفت از سوی کردها به ایران، گفت: ‘ما و مردم کرد از هزاران سال پیش در کنار هم بوده ایم و همچنان خواهیم بود. این دولت ها تغییر می کنند ولی ما در کنار هم باقی می مانیم.

ظریف در ادامه بر اهمیت وحدت ملت عراق و حاکمیت ملی این کشور تاکید کرد و گفت: ایران همواره برای تقویت روابط با بغداد و اربیل در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می کند.

وی هدف از سفر چندروزه اش به عراق را در راستای تقویت روابط با این کشور دانست و مذاکرات خود با مقامات عراقی و کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف گفت: نیچروان بارزانی و مسعود بارزانی دوستان نزدیک ما هستند و آرزوی ما موفقیت آنهاست.

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که با تشکیل یک دولت متحد در اقلیم کردستان عراق، راه برای همکاری هر چه بیشتر میان اربیل و بغداد از یکسو و تهران و اقلیم از سوی دیگر فراهم شود.