پزشکیان: سفره مردم و مسئولان جدا نباشد

تهران- ایرنا- نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اگر حق و عدالت برپایه اسلام مشخص شود، هیچ دعوایی اتفاق نمی افتد، گفت: همه باید بر سر یک سفره بنشینیم و سفره مردم و مسئولان جدا نباشد. به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در 'اولین همایش آسیب شناسی پایان نامه ها […]

تهران- ایرنا- نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اگر حق و عدالت برپایه اسلام مشخص شود، هیچ دعوایی اتفاق نمی افتد، گفت: همه باید بر سر یک سفره بنشینیم و سفره مردم و مسئولان جدا نباشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در 'اولین همایش آسیب شناسی پایان نامه ها و رساله ها در حوزه علوم انسانی- اسلامی' اظهار کرد: مردم مشکل دارند و همه از آن آگاهی داریم، اما زمان آن رسیده که راه حل برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که مسئولان مردم را سطح بندی کرده و با هرکس یک نوع برخورد دارند، عدالت در جامعه برقرار نمی شود. هنگامی که رفتار مسئولان برای جناح و دوستان خود با مردم عادی متفاوت باشد، مردم نیز حرف مسئولان را باور نمی کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بهداشت و درمان، برای قوه قضاییه و مجلس یک سفره پهن است، اما به مردم که می رسد سفره سود و منفعت برچیده می شود. این در حالی است که مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد. اگر کشور پول ندارد، همه باید بر سر یک سفره بنشینیم و سفره مردم و مسئولان جدا نباشد.
پزشکیان تصریح کرد: وی ادامه داد: مسئولان زمانی که قدرت را در دست دارند، باید راه درست را بروند و حرفی که می زنند بر پایه جهل نباشد. در علم پزشکی و علوم تجربی نیز بر اساس تحقیقات، عمل درست انجام می شود. یعنی طبابت بر اساس شواهد و دلایل روشن صورت می گیرد. بنابراین نیاز است مسئولان به آنچه که درست تر و بر پایه تحقیقات است، عمل کنند.
پزشکیان گفت: اگر حق و عدالت بر پایه اسلام مشخص شود، هیچ دعوایی اتفاق نمی افتد. خداوند به عدالت امر می کند و تقوا ابزار رسیدن به عدالت است. باید تحقیقات علوم انسانی در زمینه عدالت و حق انجام شود. تقوا از نگاه امام علی یعنی حرکت بدون خطا. پزشک، سیاست مدار و اقتصاددان زمانی تقوا دارند که عملکرد بدون خطا داشته باشند.
وی با بیان اینکه تقوا یعنی رفتار درست زندگی در تمام سطوح، اظهار کرد: نمایندگان باید قانون را بدون خطا بنویسند و عملکرد با تقوا داشته باشند. امروزه می بینیم که حرف هایی بدون تحقیقات و دلیل زده می شود. بنابراین تحقیقات باید به گونه ای باشد که پاسخ بدهد چرا عدالت پیاده نمی شود و چرا اظهارات بدون پایه در کشور مطرح می شود.
پزشکیان در کتابخانه و مرکز اسناد ملی، اظهار کرد: اگر این سوال ها با ابزار علوم انسانی ثابت شود، دعوایی در کشور وجود ندارد. دعوا، به دلیل جهل برخی افراد است.
وی ادامه داد: لازم است تمامی افراد جامعه به خصوص مسئولان موضوعی را که نمی دانند، تکذیب نکرده، بلکه اعتراف به ندانستن کنند. ندانستن و غیر حق گفتن باعث دعوا و اختلاف در کشور است. برای ایجاد عدالت باید هنگامی که ظلم می شود، اعتراض شود. اگر انصاف رعایت شود دعوایی با یکدیگر نخواهیم داشت. وحدت و انسجام نیز در پیدا کردن راه درست و اجرای حق است.
پزشکیان تصریح کرد: مقاله ها با توجه به مستندات مشخص کند که هم اکنون چه صدماتی به کشور توسط مسئولان وارد شده است. محققان باید مقالات خود را که برپایه نیاز کشور است و عملکرد مسئولان را نشان می دهد، به ما ارائه کنند.
۹۴۶۵**۱۵۸۴
انتهای پیام/