پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت

صافی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی صافی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سینمای مستند، تصویر واقعی روزگار ما با همه شیرینی ها و تلخی ها و شادی ها و غم های آن است. زبان رسا و سیمای بی پیرایه سینمای مستند، به آن رنگ واقعیت می بخشد و صداقت و صمیمیت را جلوه گر می سازد.

سینمای مستند مجال نزدیک شدن به مرزهای حقیقت است.

در سال های اخیر ذهن خلاق و نگاه هنرمندانه مستندسازان عزیز کشورمان، آثاری ماندگار، واقعی و تاثیرگذار در عرصه های سه گانه صنعت، هنر و جامعه آفریده و با خلق آثار مستند در حوزهای مختلف بویژه دو حوزه فرهنگی و اجتماعی، نام ایران و ایرانی و فرهنگ غنی این مرزوبوم در جهان پرآوازه تر گشته است.

تقارن برگزاری دوازدهمین دوره “جشنواره سینما حقیقت” با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گویای این واقعیت است که در پرتو نظام برخاسته از انقلابی مردمی، بستر مناسب و مساعد برای بروز استعدادها و شکوفایی خلاقیت ها فراهم شده است.

ثبت وقایع انقلاب اسلامی به مدد سینماگران عزیزمان، سندی ماندگار و میراثی ارزشمند برای ایران معاصر است و مرور سینمای مستند انقلاب در این دوره، تلاش های خالصانه یک ملت برای رسیدن به استقلال و رهایی از وابستگی را یادآوری می کند.

بدون تردید سهم برجسته ای از افتخارات سینمای ایران در جهان و عرصه بین الملل به واسطه حضور موفق آثار سینمای مستند است، موفقیت هایی که اعتباری شایسته به جشنواره حقیقت در منطقه و آسیا بخشیده است. به گونه ای که شاهد حضور آثار ارزشمند و مخاطبانی پرشور و کم نظیر در این رویداد فرهنگی هستیم.

به همه دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت صمیمانه درود می فرستم و امیدوارم با همت والای شما عزیزان، تداوم موفقیت های سینمای مستند ایران را نظاره گر باشیم.