کارنامه کی روش، ۶ جام در ۳۵ سال

صافی - کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ۳۵ سال مربیگری خود تنها ۶‌جام به دست آورد یعنی به‌طور میانگین تقریبا هر ۶ سال یک جام.

کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ۳۵ سال مربیگری خود تنها ۶‌جام به دست آورد یعنی به‌طور میانگین تقریبا هر ۶ سال یک جام. این درحالی است که او ۸ سال سکان هدایت ایران را برعهده داشت و طبق کارنامه‌اش در این ۸ سال باید حداقل یک جام می‌‌آورد اما بدون جام ایران را ترک کرد.

شروع کی‌روش با جام

اولین تجربه سرمربیگری‌ او در تیم ملی زیر ۱۶ سال پرتغال بود، تجربه‌ای که همراه با موفقیت بود و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. این مربی پرتغالی دو بار در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ تیم زیر ۲۰ سال پرتغال را به قهرمانی مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال رساند و نسل طلایی فوتبال پرتغال را معرفی کرد و بازیکنانی همچون لوییز فیگو، روی کاستا و ژوائو پینتو زیرنظر او به جهان فوتبال معرفی شدند. او ماجراجویی خود در رده باشگاهی به عنوان سرمربی را با قبول سرمربیگری تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال آغاز کرد و در دو فصلی که هدایت این تیم را برعهده داشت، یک قهرمانی در جام حذفی پرتغال و یک قهرمانی در سوپرجام پرتغال را برای این تیم به ارمغان آورد.

آغاز موفق و پایان بد با رئال

این مربی پرتغالی کارش را با رئال مادرید کهکشانی‌ که بازیکنان بزرگی همچون زین‌الدین زیدان، لوییز فیگو، روبرتو کارلوس، رونالدو و دیوید بکام را در ترکیب داشت، آغاز کرد و در همان ابتدا سوپرجام اسپانیا که «تک‌بازی» بود را برای این تیم به ارمغان آورد. کی‌روش با تیم پرستاره‌اش شروع خوبی در فصل ۴-۲۰۰۳ داشت، اما در نهایت با پنج شکستی که تیمش در پایان فصل متحمل شد در لالیگا به عنوان چهارمی رسید و قهرمانی از آن والنسیا شد. آنها در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی نیز ناموفق بودند تا فلورنتینو پرس، رییس باشگاه رئال مادرید کی‌روش را تنها پس از گذشت ۱۰ ماه از حضورش روی نیمکت کهکشانی‌ها، اخراج

انتهای پیام/