کاندیداهای اتاق بازرگانی تبریز اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

تبریز- سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن ارشدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۵۴نفر از اعضای اتاق بازرگانی در انتخابات ثبت نام کرده اند که سه نفر از آنها را خانم ها تشکیل می دهندو یک هزار و ۵۴ نفر به […]

تبریز- سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن ارشدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۵۴نفر از اعضای اتاق بازرگانی در انتخابات ثبت نام کرده اند که سه نفر از آنها را خانم ها تشکیل می دهندو یک هزار و ۵۴ نفر به دلیل کمبود سابقه عضویت در اتاق بازرگانی حائز شرایط نشدند.

وی افزود: همچنین یک نفر از ثبت نام کنندگان از طریق مراجع ذی صلاح برای تائید صلاحیت رد شده است.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز از برگزاری انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی خبر داد و اظهارداشت: ۱۱ اسفند ماه انتخابات اتاق بازرگانی تبریز به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و نتایج به صورت آنلاین قابل مشاهده است و هیات نظارت بر انتخابات تمام تلاش خود را به صورت دقیق به کار می گیرد تا هیچ شائبه طرفداری و جانبداری از یک کاندیدای خاص وجود نداشته باشد.

ارشدی ادامه داد: برای انتخابات اتاق بازرگانی در استان ۵۴ نفر ثبت نام کرده‎اند که از این تعداد ۲۵ نفر در بخش بازرگانی، ۴ نفر در معدن، ۱۶ نفر در عرصه صنعت و ۹ نفر در بخش کشاورزی فعال هستند که از این تعداد ثبت نامی ۱۵ نفر انتخاب می شوند

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به به تعداد افراد رای دهنده گفت: محدودیتی از نظر تعداد رای دهندگان وجود ندارد و از بین افراد شرکت کننده ۱۵نفر انتخاب می شوند و هر فرد می تواند به ۱۵ نفر رای دهد.

وی در ادامه در مورد شرایط تبلیغات افراد کاندید شده اظهارداشت: کاندیداها نباید در جهت تخریب همدیگر عمل کنند و با رعایت اخلاق انتخاباتی شان اخلاقی و رفتاری اتاق بازرگانی تبریز را افزایش دهند چرا که برخی رفتارها دور از شان اعضای اتاق تبریز است.

ارشدی با اشاره به زمان تبلیغات کاندیداها خاطرنشان کرد: تبلیغات قانونی ۸ روز قبل از انتخابات به مدت یک هفته شروع می‎شود و خارج از این مدت قانونی نباید اقدامی که شائبه تبلیغ داشته باشد از سوی کاندیداها صورت گیرد و ۲۴ساعت قبل از برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع است.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی با اشاره به شرایط کاندیداتوری افراد اظهارداشت: داشتن تابعیت ایرانی، اعتقاد به جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه ورشکستی به تقصیر و تقلب از شرایط عمومی شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی بوده و در کنار آن افراد حقیقی شرکت کننده در انتخابات باید سابقه ۳۶ ماه عضویت فعال در اتاق و اعضای حقوقی علاوه بر ۳۶ ماه سابقه، ۶ ماه سابقه عضویت در هیات مدیره را داشته باشند.

انتهای پیام/