نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر:

کاهش سهم آذربایجان شرقی در تولید ملی/ سخت گیری ها سرمایه گذاران را فراری می دهد

صافی - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از کاهش سهم آذربایجان شرقی در تولید ملی از ۶ درصد به ۴ درصد خبر داد و گفت: در ادارات استان به قدری سخت گیری در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاران از این استان فراری می‌شوند.

شهاب الدین بی‌مقدار عصر امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به رسته‌بندی پرداخت تسهیلات اشغال زایی اظهار داشت: در رسته‌های اعطای تسهیلات و اشتغال زایی، موضوع اشتغال جایگزین در دریاچه ارومیه لحاظ نشده است.

وی افزود: برخی از کارآفرینان در کشت زعفران و پسته و… موفق بوده‌اند ولی در این حوزه تسهیلات ردیف قانونی ندارد و صرفا رسته گیاهان دارویی لحاظ شده که امکان استفاده ندارند.

بی‌مقدار با بیان اینکه در رسته‌ها، باید زمینه استفاده افراد حقیقی از تسهیلات اشتغال زایی هم فراهم شود، ابراز داشت: نباید تنها شرکت‌های حقوقی را برای اشتغال زایی به رسمیت بشناسیم بلکه افراد حقیقی را هم در حوزه اشتغال زایی به رسمیت بشناسیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از اینکه سازمان‌های دولتی در استان به استعلامات صدور مجوزهای سرمایه گذاری دیر جواب می‌دهند گفت: باید در شورای اشتغال به تصویب برسد که اگر دستگاه‌های دولتی در عرض 10 روز به استعلامات جواب ندهند، پاسخ استعلام مثبت تلقی شود تا سرمایه گذاران پشت درهای بسته باقی نمانند.

وی از کاهش سهم آذربایجان شرقی در تولید ملی از 6 درصد به 4 درصد خبر داد و گفت: در ادارات استان به قدری سخت گیری در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاران از این استان فراری می‌شوند.