سردار کمالی:

سردار کمالی: کسری خدمت بسیج تنها متعلق به سپاه نیست

صافی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد نیروهای مسلح گفت: کسری خدمت بسیج تنها برای سپاه نیست و در ارتش نیز لحاظ می‌شود.

ساعت 24- رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد نیروهای مسلح گفت: کسری خدمت بسیج تنها برای سپاه نیست و در ارتش نیز لحاظ می‌شود.

سردار موسی کمالی رئیس منابع انسانی اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد اینکه از کسری خدمت بسیج در ارتش هم استفاده می‌شود و یا تنها متعلق به سپاه است، اظهار کرد: کسری بسیج در سپاه و ارتش لحاظ می‌شود و مانعی وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه آیا سربازانی که مرخصی دارند می‌توانند در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند یا خیر، گفت: نیروهای مسلح مجاز به صدور خروج از کشور هستند و در صورتی که مجوز گرفته شود، می‌توانند در این سفر حضور پیدا کنند. بنابر این داشتن مرخصی ملاک نیست.
سردار کمالی در پاسخ به این سوال که رتبه‌های برتر المپیاد علمی دانشجویی کشوری از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، پاسخ داد: رتبه‌های برتر المپیاد علمی کشوری با هر رتبه‌ای از خدمت سربازی معاف نخواهند شد.
وی درباره اینکه آیا معافیت کفالت شامل سایر افراد فامیل، چون خاله و عمه نیز می‌شود، گفت: کفالت به فامیل هایی، چون عمه و خاله تعلق نمی‌گیرد.
سردار کمالی در پاسخ به این سوال که آیا قانون کسری خدمت به سربازان فراری هم تعلق می‌گیرد، بیان کرد: سربازان فراری هم می‌توانند از کسری خدمت استفاده کنند، اما بعد از آنکه به جرم شان رسیدگی شود. باشگاه خبرنگاران