کمانداران نیاز به تقویت روحی و روانی دارند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: کمانداران با آمادگی نسبتا خوبی راهی بنگلادش می شوند اما برای حضور در قهرمانی جهان هلند و کسب سهمیه نیاز به تقویت روحی، روانی و تجهیزاتی دارند تا شانس بیشتری برای حضور در المپیک داشته باشیم. مجید میر رحیمی روز سه شنبه در پایان چهارمین مرحله […]

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: کمانداران با آمادگی نسبتا خوبی راهی بنگلادش می شوند اما برای حضور در قهرمانی جهان هلند و کسب سهمیه نیاز به تقویت روحی، روانی و تجهیزاتی دارند تا شانس بیشتری برای حضور در المپیک داشته باشیم.

مجید میر رحیمی روز سه شنبه در پایان چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی که در جزیره کیش برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: تیم ملی دوم اسفند ماه راهی مسابقات همبستگی المپیک (سولیداریتی آسیا) خواهد شد تا عملکرد کمانداران مورد بررسی قرار گیرد و ببینیم آیا تاکتیک ها و تکنیک های تمرینی در اردوها در آنان تثبیت شده یا خیر؟
وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد کمانداران ملی پوش تغییر کرده و تعدادی از ورزشکاران تیم های نوجوانان و جوانان به ترکیب اصلی تیم ملی افزوده شدند و این نفرات رکوردهای خوبی در اردوها کسب کردند که این موضوع جای امیدواری دارد.
این عضو سابق تیم ملی تیراندازی با کمان ایران اظهار داشت: ما تاکنون چهار مرحله اردوی ۱۸ تا ۲۰ روزه را پشت سر گذاشته ایم و در این اردوها متوجه برخی مشکلات کمانداران شدیم که از جمله آنها می توان به فرم قرار گرفتن کمانداران موقع هدف گیری و تیراندازی اشاره کرد که خوشبختانه این مشکلات تا حد زیادی مرتفع شدند و ما تمرینات جدی روی تاکتیک ها و تکنیک ها و به ویژه فنون تیمی داشتیم.
وی ادامه داد: رشته تیراندازی با کمان همان قدر که انفرادی است، یک رشته تیمی هم محسوب می شود که حمایت، هماهنگی و همدلی تیراندازان تاثیر زیادی در نتیجه نهایی و کسب مدال و سکو دارد.
میررحیمی اضافه کرد: در کار تیمی زمان و هماهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اگر نفرات اول و دوم نتوانند در زمان کمتر تیرهای خود را بزنند نفر آخر از نظر زمانی با مشکل مواجه می شود و از طرفی اگر نفر آخر هم از نظر فنی عملکرد خوبی نداشته باشد، در این صورت تیم از نظر امتیازی با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین تمرین کمانداران برای کار تیمی بسیار اهمیت دارد.
این سرمربی در خصوص اینکه سطح فنی کمانداران تا چه اندازه افزایش یافته است، گفت: با توجه به چهار مرحله اردوی آماده سازی تیم، کمانداران روند رو به رشدی داشته اند. البته نباید انتظار خارج از اندازه ای از آنان داشت و اگر روند پیشرفت آنان یک نمره هم باشد، از نظر ما قابل قبول است.
وی اضافه کرد: اگر کمانداران بتوانند رکوردهای بدست آمده در اردوهای سوم و چهارم خود را در جریان مسابقات همبستگی المپیک در بنگلادش تکرار کنند ما نتایج خوبی خواهیم گرفت.
میر رحیمی در پاسخ به اینکه تیم ملی تیراندازی با کمان برای حضور در مسابقات جام جهانی و قهرمانی جهان هلند به چه امکاناتی نیاز دارد، گفت: ما امیدواریم بتوانیم در مسابقات بیشتری شرکت کنیم و البته تمرین بیشتر در کنار این مسابقات و علاوه بر دو مورد قبلی تامین تجهیزات مورد نیاز کمانداران از اهمیت ویژه ای برای تیم ملی برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و نوسان بازار ارز تامین تجهیزات توسط خود ورزشکاران میسر نیست و به همین دلیل فدراسیون کمانداران تیم ملی تجهیزاتی را سفارش داده است که امیدواریم تا قبل از اعزام تیم به مسابقات جام جهانی شانگهای در اختیار آنان قرار گیرد.
سرمربی جوان تیم ملی ریکرو با اشاره به اینکه هدف نهایی فدراسیون و تیم ملی کسب سهمیه و حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، گفت: در مسابقات قهرمانی جهان هلند ۱۶ سهمیه انفرادی و هشت سهمیه تیمی توزیع می شود و ما امیدواریم به کسب نخستین سهمیه تیمی برای کشور هستیم.
میررحیمی گفت: امیدوارم همان طور که پیش بینی شده، بتوانیم پیش اعزام به جام جهانی شانگهای در یک اردوی برون مرزی در کشور چین شرکت کنیم و کمانداران با آمادگی بیشتر راهی این رقابت ها شوند.
به گفته وی، تیم ملی باید به خوبی برای حضور در سه مرحله انتخابی المپیک که به ترتیب در قهرمانی جهان هلند، قهرمانی آسیا تایلند و جام جهانی آلمان برگزار می شود، آماده شود تا بتواند سهمیه های لازم برای حضور در المپیک را کسب کند.
پارمیدا قاسمی، نیلوفر علیپور، شیوا شجاع مهر، نگار رجبی، کیوان ریاضی مهر، صادق اشرفی، محمد صادق کبودانی و رضا شبانی هشت کماندار اعزامی به مسابقات همبستگی المپیک در بنگلادش هستند.
هدایت این تیم به عهده مجید میر رحیمی است و امید نجاری مدیر تیم های ملی به عنوان سرپرست این تیم را در سفر به بنگلادش همراهی می کند.
تیم ملی تیراندازی با کمان رشته ریکرو بامداد روز جمعه (سوم اسفند ماه ) راهی بنگلادش می شود و این رقابت ها از چهارم تا هشتم همین ماه برگزار می شود.
ورزشی **۱۸۲۸**۹۱۲۹
انتهای پیام/